בפגישה שנערכה בפרלמנט של האיחוד האירופי, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד, ז'וזפ בורל, הצהיר היום (שני) כי האיחוד האירופי יטיל סנקציות "קשות במיוחד" נגד איראן. זאת, על רקע הדיכוי האלים שמטיל המשטר על המשתתפים ב"מחאת החיג'אב", בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, ומשלוחי הנשק לרוסיה בזמן מלחמתה באוקראינה. כמו כן, בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי הסנקציות יוטלו גם על משמרות המהפכה של איראן.

בתוך כך, בורל הדגיש כי האיחוד האירופי ינקוט בכל פעולה על מנת לתמוך בנשים הצעירות ובמפגינים השלווים ברפובליקה האסלאמית, וכי "האיחוד האירופי יאשר חבילת סנקציות קשות נגד איראן". בפגישה בין שרי החוץ של האיחוד, הוסכם כי הסנקציות יוטלו במסגרת הפרת זכויות האדם ברפובליקה האסלאמית ואספקת הרחפנים של המשטר האיראני לרוסיה.

מחאות באיראן (צילום: רויטרס)
מחאות באיראן (צילום: רויטרס)

כמו כן, גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי גם סנקציות חדשות נגד רוסיה נמצאות על הפרק, אולם לא ברור אם הונגריה תצליח לחסום החלטות מסוימות הנוגעות לכך. בעקבות כך, דיפלומטים באיחוד גינו את הונגריה וקראו לפעולותיה כ"דיפלומטיה של סחיטה", עקב מחלוקת על הכספים שאינם מועברים עד כה לידיה של בודפשט. 

כאמור, "מחאת החיג'אב" ממשיכה לשטוף את איראן, וכך גם הדיכוי האלים של המשטר. בית משפט באיראן גזר עונש מוות על חמישה אזרחים שהורשעו בהרג של רוחוללה אג'מיאן, קצין במיליציית הבאסיג', המזוהה עם משמרות המהפכה, במהלך ההפגנות והמהומות בחודש שעבר בעיר כרג', שמונה אזרחים נוספים נידונו לעונשי מאסר. זאת, לאחר שנמסר כי סטודנטים שארגנו מחאה בטהרן הורעלו - וחשו כאבי גוף וסבלו מהזיות. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הפרסית, כ־1,200 סטודנטים הורעלו לילה אחד בלבד לפני שהיו אמורים לקחת חלק במחאה המונית נגד המשטר. להפתעתם, הם גילו שהמרפאות בקמפוסים נסגרו ללא הודעה.