מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית רפאל גרוסי הגיב על הביקורת שמתח ראש הממשלה נתניהו על דבריו, שלפיהם תקיפת מתקני הגרעין באיראן מנוגדת לחוק הבינלאומי.  במסיבת עיתונאים שקיים בווינה גרוסי אמר כי בסך הכל חזר על החוק הבינלאומי, שאוסר תקיפה של מתקני גרעין מאז שנחתמה אמנת ז'נבה בשנת 1949.

הסכם הגרעין חוזר לשולחן המו"מ? תוכנית הביניים של איראן וסבא"א
מסר לישראל? ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית באיראן: "תקיפת מתקני גרעין היא בלתי חוקית"

למרות ההכחשות בטהרן אמר גרוסי, שדיבר בשולי מושב מועצת הנגידים של סבא"א בווינה, שיש סיכוי לצאת ממעגל הקסמים ביחסים עם איראן, וטען שנוצר "נתיב קונסטרוקטיבי עם האיראנים".  דובר משרד החוץ האיראני נאסר קנאני הצהיר כי עבור איראן "הגעה להסכם זמני בנושא תוכנית הגרעין שלה אינה על סדר היום, והבסיס עבורה הוא חזרה להסכם הגרעין משנת 2015.

על פי דיווח בפוקס ניוז מפי גורמי מודיעין זרים, רוסיה ואיראן הגיעו בחשאי להסכמה, שלפיה רוסיה תחזיר לאיראן את כמויות האורניום המועשר שהיא קיבלה ממנה "לפיקדון" אחרי חתימת הסכם הגרעין, אם הניסיונות ייכשלו. נשיא איראן אבראהים ראיסי שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי התקשורת האיראנית, השיחה בין השניים עסקה ב"יחסי שתי המדינות ונושאים אזוריים". 

ה"פייננשל טיימס" דיווח כי לפי הערכות גורמים מערביים, רוסיה מהססת ונמנעת בינתיים מלרכוש טילים בליסטיים מאיראן, מחשש שבתגובה המערב יספק לאוקראינה טילים ארוכי טווח.

ולדימיר פוטין ואבראהים ראיסי, נשיא איראן (צילום: Sputnik/Alexandr Demyanchuk/Pool )
ולדימיר פוטין ואבראהים ראיסי, נשיא איראן (צילום: Sputnik/Alexandr Demyanchuk/Pool )

קנאני קשר את המחלוקת הפנימית בישראל למצב באיראן. בציוץ בטוויטר כתב בערבית כי "תעשיית שקרים נגד איראן אינה דבר חדש, אבל לאחרונה יש בה הסלמה שמקורה בכמה סיבות. אחת מהן היא המחלוקת הפנימית והכאוס בישראל". אך לדבריו כל זה לא ימנע את "קריסתה הבלתי נמנעת" של ישראל.

בתוך כך, הרמטכ"ל האיראני מוחמד באקרי אמר שאיראן הצליחה לייצר טילים בליסטיים שביכולתם להרוס יחידות ימיות ניידות. לפי הדיווח - הטילים מסוגלים להיות משוגרים מהחלל במהירות של 8 מאך ולטווח של 1,500 ק"מ.