בצל ההסלמה באלימות במערכת הבחירות בסוף השבוע האחרון, יתייצבו היום (שלישי) המועמדים הרפובליקנים והדמוקרטים למבחן נוסף של "סופר טיוזדיי" עם הצבעות בחמש מדינות ובראשן פלורידה ואוהיו, שעשויות לקרב את דונלד טראמפ ואת הילארי קלינטון לעבר הניצחון בקרב על מועמדות המפלגות שלהם לנשיאות ארה"ב.
 
424 צירים יעמדו לחלוקה היום כאשר הרפובליקנים יצביעו בפלורידה, אוהיו, אילינוי, מיזורי ובצפון קרוליינה, בנוסף להצבעה באיי מריאנה הצפוניים. המנצח בכל אחד משלוש המדינות הראשונות יקבל את מלוא הצירים המדינתיים, אחרי שבכל ההצבעות הקודמות הצירים חולקו באופן יחסי בין המתמודדים בהתאם לתוצאות, ועל כן אם טראמפ יזכה לפחות בשתיים מהן, הוא יעשה צעד משמעותי לקראת הבטחת מועמדותו לקראת הבחירות הכלליות בנובמבר.
 
גולת הכותרת של ההצבעה היום היא פלורידה, אשר מעניקה 99 צירים למנצח. הסקרים מראים כי טראמפ מוביל עם 41.9 אחוז לעומת 23.2 אחוז לסנאטור מרקו רוביו, שפלורידה היא מדינת הבית שלו. ההערכות הן כי אם רוביו, שלאורך הקמפיין נחשב למועמד המקובל על הממסד הרפובליקני, לא יצליח לזכות הלילה במקום הראשון, הוא יפרוש מהמרוץ.
 

במאמץ אחרון לשנות את המצב, השיק רוביו תשדיר ברשת שבו הוא הציג קטעי עיתונות שתוקפים את המיליארדר על התנהלותו. "אין בעיה שאנחנו לא יכולים לפתור. אין אתגר לפנינו שאנחנו לא יכולים להתגבר עליו", אמר הסנאטור. "אבל עלינו לעשות את זה עכשיו וזה מתחיל בבחירת האדם הנכון לתפקיד נשיא ארה"ב".
 
קרב מעניין התפתח באוהיו, שמעניקה 66 צירים למנצח, שם הצליח המושל ג'ון קייסיק להתייצב במקום הראשון עם פער של כשלושה אחוזים על פני טראמפ. בשל כך, החליט טראמפ לבטל את העצרת שתוכננה להיערך הלילה בפלורידה וקבע עצרת אחרת ביאנגסטאון שבאוהיו. סקרים נוספים הראו כי טראמפ צפוי לנצח גם באילינוי ובצפון קרוליינה בפער גדול.

המפגין "האשים" את רוביו: "מנסה לגנוב את החברה שלי"

בצד השני של המפה, סקרים מוקדמים מנבאים ניצחונות לקלינטון בפלורידה, אוהיו ובצפון קרוליינה, בעוד שבאילינוי מסתמן קרב צמוד מאד בינה לבין הסנאטור ברני סנדרס.
 
 במפגש שארגנה רשת CNN עם מצביעים באוניברסיטת אוהיו סטייס ביום ראשון בערב, יצאו שני המועמדים הדמוקרטים נגד התנהלותו של טראמפ. סנדרס תקף את המיליארדר שהציע לממן את הוצאות המשפט של אחד מתומכיו שתקף מפגין. "זו שערורייה, ואני מקווה שמר טראמפ ינמיך את הטון ויאמר לתומכיו שאלימות אינה מקובלת בתהליך הפוליטי האמריקאי", אמר המועמד היהודי שכינה את טראמפ, "שקרן פתולוגי" והוסיף כי הדרך להביס את יריבו היא "פשוט לחשוף אותו".
 
"מה שטראמפ עשה היה מקרה של הצתה פוליטית", טענה מזכירת המדינה לשעבר, שכינתה אותו, "מסוכן וגזען". המועמדת הדמוקרטית הוסיפה כי "טראמפ אחראי למה שמתרחש באירועים שלו. הוא לא רק מצית אלימות, אלא מעודד אותה".
 
בתוך כך, התרחש אירוע מוזר בעצרת בחירות של רוביו בפלורידה, כאשר אחד הנוכחים בקהל האשים את הסנאטור כי הוא "מנסה לגנוב את החברה שלי". "הוא נראה קצת יותר טוב ממני, וזה נכון, אבל הוא מנסה לגנוב את החברה שלי", קרא האיש לפני שפונה. רוביו הגיב בחיוך.