שלושה חודשים לבחירות לנשיאות לנשיאות ארצות הברית, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, מנסה להתחיל לשנות כיוון. כשברקע הנפילה בסקרים והקושי להתרומם בחזרה, העניק ריאיון למגזין האמריקני "טיים" השבוע ואמר: "אני מקשיב לאנשים שאומרים לי להיות קל יותר, נחמד יותר ויותר רך. ואתה יודע, זה בסדר. אני עושה את זה. באופן אישי, אני לא יודע אם זה מה שהמדינה רוצה". בכתבת שער של המגזין מוצג טראמפ בקריקטורה תחת המילה "התכה" ונראה "נוזל" בצבעי כתום, צהוב, אדום ושחור, על רקע ההתרסקות האחרונה שלו בסקרים והסלמת התבטאויותיו. 


שער המגזין "טיים". צילום מסך
שער המגזין "טיים". צילום מסך


את הסערה האחרונה עורר טראמפ לאחר שבנאום שנשא אתמול בפלורידה הציג טראמפ את אובמה וקלינטון כמי שייסדו את ארגון המדינה האסלאמית. "דאע"ש מכבדים את הנשיא אובמה. הוא המייסד של הארגון, והייתי אומר שהמייסדת השותפה היא הנוכלת הילרי קלינטון", אמר טראמפ. במהלך הנאום השתמש טראמפ מספר פעמים בשמו המלא של הנשיא "ברק חוסיין אובמה" על מנת להדגיש את טענותיו בדבר קרבתו של הנשיא לאסלאם. ההתקפה הזו של טראמפ אירעה שבוע בלבד לאחר שבנאום קודם בפלורידה הוא טען כי "קלינטון צריכה לקבל מדאע"ש פרס, כמייסדת שלהם". במהלך כל קמפיין הבחירות הטיל טראמפ את האחריות למצב במזרח התיכון על המדיניות של הנשיא אובמה וקלינטון.

קלינטון הגיבה לדבריו של טראמפ: "זה יכול להיות קשה לגייס זעם בתדירות כל כך גבוהה כמו שדונלד טראמפ גורם, אבל ההשתלחות נגד הנשיא אובמה דורשת להגיד: לא, ברק אובמה, הוא לא המייסד של דאעש. מי שיורד נמוך כל כך אסור לאפשר לו להיות המפקד העליון של ארצות הברית".


 



גורמים בשירות החשאי האמריקאי סיפרו לרשת CNN כי בכירים בשירות שוחחו עם אנשיו של טראמפ מיד לאחר ההתבטאות שלו. כזכור, אמר טראמפ כי "הילרי רוצה לבטל את הסעיף השני לחוקה. אם היא תבחר את שופטיה, אין לנו מה לעשות בקשר לזה. אולי בעצם יש מה לעשות, אינני יודע". הסעיף השני לחוקה, שאליו התייחס טראמפ, מאפשר לכל אזרח לשאת נשק. "הייתה יותר משיחה אחת עם אנשיו של טראמפ לאחר ההתבטאות הזו", סיפר בכיר בשירות החשאי. טראמפ עצמו הכחיש וצייץ בטוויטר כי "לא הייתה פגישה או שיחה בנושא הזה". מי שיצא אתמול להגנתו של טראמפ היה ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, שאמר בראיון לרשת ABC כי טראמפ לא קרא לפגוע בקלינטון. "הוא בסך הכל דיבר על זה שיש להם הכוח להותיר אותה מחוץ ללשכת הנשיא", אמר ג'וליאני.

בינתיים נאלצת גם קלינטון להתמודד עם בעיות חדשות, לאחר שארגון "Judicial Watch" פרסם קבוצת מיילים מסווגים נוספת מהדואר הפרטי שלה. טום פיטון, נשיא הארגון, טוען כי המסמכים מוכיחים כי היו קשרים הדוקים בין קרן הצדקה המשפחתית של קלינטון למחלקת המדינה, וכי תורמים לקלינטון רכשו השפעה רבה במחלקת המדינה.