יו"ר מפלגת הרוח הציונית, שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל הודיעו אתמול כי מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי לשעבר אמיתי פורת, בנו של חבר הכנסת לשעבר הרב חנן פורת ז"ל, הצטרף למפלגה לקראת הבחירות החמישיות, ויהיה במקום השלישי בסיעה. פורת שוחח היום (שני) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, והסביר את החלטתו: "אני לוקח בחשבון שיש גם מחיר לכניסה הזו".

יועץ אסטרטגי מעריך: מדוע מפלגת "הרוח הציונית" תתקשה לעבור את אחוז החסימה?
שקד: "כל מפלגות השמאל שמחרימות את נתניהו צריכות להבין שאין להן ממשלה"

"לא מפחיד אותך להיכנס לביצה הזו?", שאל כספית. פורת השיב: "אני חושב שיש פה עוד אנשים ששומעים אותנו, שגם מכירים חלק מהעולם הזה. גם אני קצת חוויתי את זה בתוך הבית ובהחלט יש רתיעה מסוימת מהעניין. מצד שני אני חושב שמה שהוביל את אבא שלי, מוביל גם אותי".

פורת המשיך: "אם יש לך רעיונות וערכים שאתה מרגיש שהם חשובים, אז אתה רוצה וחייב לקחת חלק בהגשמה של הרעיונות האלה. פעם חינכו ככה בבני עקיבא, שצריך להגשים את מה שאתה מאמין בו. זה להרגיש מה העם שלנו צריך ולתרום את החלק שלך לעניין הזה. אני לוקח בחשבון שיש גם מחיר לכניסה הזו, כפי שאמרתי, אתם מכירים את זה מקרוב. יש לי קצת חששות אבל מצד שני ההרגשה היא שהשליחות והחשיבות של האפשרות לתרום את חלקי בעניין יותר גדולה".

"אני מאמין שיש קבוצה גדולה, אולי המרכזית בציונות הדתית, שהיא המיינסטרים הציוני-דתי, שהאופציות האחרות הן לא האלטרנטיבה שלו", אמר פורת. "יש קבוצה גדולה בציונות שפעם הייתה מיוצגת בבית היהודי ובימינה, שמחפשת איזון בין הערכים של עם ישראל, תורת ישראל ולייצב מרכז מאוזן של הדבר הזה ולא ברוח שאנחנו מוציאים אותו בקצה חרדלי כזה או אחר. רוב האנשים האלה אנשי ימין ולכן לא ימצאו את לעצמם בית פוליטי בשמאל. בשביל האנשים האלה אנחנו חושבים שהרוח הציונית היא הבית הטבעי מבחינה פוליטית".

"בחרת בערוץ הכי מתון של מה שיש היום - איך אתה חי עם זה שזו מפלגה שישבה עם עבאס והפילה את נתניהו?", שאל כספית. על כך השיב פורת: "אני חושב שהשאלה היא מה השעה בה אנחנו נמצאים. אני חושב שהמציאות של עם ישראל היא בעיקר מציאות של התפזרות בה המנהיגות חייבת לקרוא לכינוס, לחדד את המכנה המשותף. לפעמים צריך לחדד את המכנה המשותף. הקיצוניות שצריך לאחוז בה היא טובה, וזה קיצוניות של אחדות ישראל - לדעתי זו השעה הכי משמעותית".

לגבי האפשרות שהמפלגה תהיה המנדט ה-61 של בנימין נתניהו אמר פורת: "זה קודם כל האידיאל הלאומי שמבקש לבנות מחדש, כדי שנהיה מסוגלים להתמודד עם הבעיות הפנימיות שלנו. גם בביטחון, כדי שנצליח להתמודד עם הדבר הזה - אנחנו חייבים ממשלת אחדות. בעיניי זה ממש קריטי. כל הניסיונות הפוליטיים במערכות הבחירות האחרונות מובילים לזה", והוסיף לתשובתו: "לא נכנסים, רק ממשלת אחדות".