סבב הבחירות החמישי הולך ומתקרב לקו הסיום. סקר מנדטים של "מעריב" שפורסם אתמול  במהלך "פסגת המנהיגים" של מעריב בשיתוף וואלה!, מצא כי גוש נתניהו עומד על 61 מנדטים - ויוכל להקים ממשלה, בעוד גוש "השינוי" זוכה ב-55 מנדטים בלבד. כמו כן, חד"ש-תע"ל מקבלת ארבעה מנדטים.

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס בפתח דבריו להקלטות סמוטריץ': "אנשים כבר התרגלו שרמת האמון נמוכה מאוד, בטח שמדובר בתקופת בחירות. לי יש דרך משלי להתבטא, אבל אני חושב שבסיפור הזה האם נתניהו אכן רצה להקים קואליציה עם רע"ם, כולם מבינים, גם עבאס וגם סמוטריץ' אומרים דברי אמת. רצה וגם רצה, היה מוכן לשלם לו יותר ממה שהממשלה הזו. כל מי שמתנהל במערכת הפוליטית יודע שהסכם עם נתניהו זה לא הסכם".

נתניהו על סערת ההקלטות: "מוחל לסמוטריץ׳ על דברי הבלע שלו, חייבים להפסיק לירות בנגמ״ש"
סער: "אם לנתניהו יהיה 61 - אנחנו בסכנה להיות מדינה שגולשת לדיקטטורה"

"אני שייך לאלה שמנסים ללכת עם הבטחת הבחירות שלהם, ועמדנו בה", הדגיש, והוסיף: "במקרה של גנץ, היו נסיבות. שלוש מערכות בחירות, מדינה בלי תקציב וקורנה משתוללת בחוץ, לכן אפשר להביען למה הוא לא לקח את המדינה לבחירות. נתניהו תוך שלושה חודשים הפר את כל הסיכומים ולקח את המדינה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר קורונה, מעשה שלא ייסלח. בשבילי זה היה הקש ששבר את גב הגמל, זה מה שגרם לי סופית להחליט לעזוב. כשראיתי איך מתקבלת החלטה קריטית לישראל בתקופה שהייתה מדומה לתקופת מלחמה, ולוקחים אותנו שוב לבחירות, הבנתי שאני לא יכול לעמוד יותר מאחורי נתניהו ולכן עזבתי".

לדבריו, "בהקשר של אי אמירת אמת ואי עמידה בסיכומים, תמיד ידעו שאצל נתניהו לא קונים באשראי, הכול חייב להיות במזומן. זה דבר שהיה ידוע לכולם, אחת מהמסוכנות במערכת הפוליטית - יש אנשים שאפשר לסמוך אליהם ויש אנשים שלא. שאלו אותי הרבה שנים 'איך אתה שורד בסביבה שלו כל כך הרבה זמן?', והתשובה שלי מאוד פשוטה - במישור האישי אף פעם לא ציפיתי לשום דבר, לכן לא היו לי אכזבות".

"ליוויתי אותו כל עוד שבתהליך קבלת החלטות קריטיות לישראל ראיתי שהן מתקבלות באופן ענייני. הוא אדם מוכשר ותרם הרבה למדינת ישראל, אבל כשראיתי שבשנים האחרונות הוא עובר פה מהפך של מישהו שמתחיל לחיות בנוסחת המדינה זה אני, למעשה הוא אומר 'בגלל שאני הדבר הכי טוב שקרה למדינת ישראל כמנהיג, מה שטוב לי אוטומטית טוב למדינה'. זה קרה גם למנהיגים גדולים אחרים, זה לא רק משפט, זה גם הרבה שנים בשלטון", אמר.

באשר לתמיכת הציבור למרות השיח אודות אי אמינותו של נתניהו, אמר: "אנחנו נדע אם הציבור קונה או לא כשנספור את הפתקים בקלפי ונדע אם הוא הגיע ל־61. הוא מוביל אבל הוא לא מגיע לרוב, כי רוב הציבור במדינת ישראל כבר במשך 4 מערכות בחירות ואני מקווה שזה יקרה גם במערכת הבחירות הזו, אומר לנתניהו לא. יש פה קרב מאוד צמוד, אני חושב שבגלל הדבר הזה, הרי לקחנו אותנו בבחירות הקודמות לבחירות בגלל רצון למנות פרקליט מדינה. זה כמו לקחת מדינה לבחירות באמצע מלחמה. לכן אני חושב שהוא לא יכול יותר להמשיך לכהן כראש ממשלה". 

על מצב מפלגתו בסקרים, אמר אלקין כי "מתמודדים במערכת הבחירות הזו כ-12 מפלגות שרוצות לעבור את אחוז החסימה. מכל 12 המפלגות האלה רובן המוחלט היו שמחות להיות במצב שלנו. גם בסקרים של אתמול שפורסמו אנחנו מפלגה שלישית בגודלה. נכון, היינו רוצים להיות יותר חזקים".

לשאלה האם ב-12 מנדטים אפשר להרכיב, ממשלה אמר השר כי "בסוף יש פה דילמה פשוטה, לכל אזרח במדינת ישראל - אם הוא רוצה את ממשלת הסיוט של נתניהו, שיעבוד מוחלט לשותפים שלו, ממשלה שבה סמוטריץ' רוצה להיות שר ביטחון, שלא יצביע לנו. אבל אם הוא רוצה שתקום פה ממשלה, היחידי שיכול להקים ממשלה שהוא לא נתניהו זה רק בני גנץ. כמה שיותר מנדטים יהיו לנו יהיה לנו יותר קל לעשות את זה, כמה שפחות יהיה יותר קשה. כולם מבינים שלפיד לא מסוגל להקים, זה רק בני גנץ".

בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן העריך כי "אנחנו בקרב צמוד, או שנתעורר לממשלת הסיוט של נתניהו. תפקידי כרגע לא לפרשן, תפקידי לייצר מציאות ולכן אני יום יום וערב ערב מדבר עם אזרחי מדינת ישראל כדי לשכנע אותם לעצור את הסיוט הזה של נובמבר ולהביא למצב שנוכל להרכיב ממשלה. אני עובד בזה. זה תלוי בבוחר. אנחנו בדמוקרטיה. אני מאמין שנעצור את נתניהו מלהגיע ל-61 ואז נוכל להרכיב ממשלה, ואם מישהו יוכל להרכיב ממשלה פה זה רק בני גנץ".

בסיום, התייחס אלקין להסלמה הביטחונית ולמצב ביהודה ושומרון ואמר: "יש פה מדיניות מאוד אקטיבית, שאת הטרור ממגרים אצלו בלילה במיטתו, רודפים אותו איפה שהוא נמצא. כל לילה יש פעילות של כוחות הביטחון, זו המדיניות. אני רוצה להזכיר שרק לפני כמה חודשים, בגלל פעילות מוצלחת דומה, שנעצר בכיר הג'יהאד בשומרון אנחנו לאחר מכן הגענו למצב של איומי ג'יהאד עלינו מעזה ואז היה מבצע סופר מוצלח של חיסול הצמרת הבכירה של הג'יהאד. אנחנו לאורך כל התקופה, כל החודשים האחרונים ועוד לפני, בני גנץ מוביל מדיניות ביטחונית אקטיבית שרודפת את המחבלים בבית. זה התחיל הרבה לפני הבחירות".