שר הבריאות ניצן הורוביץ פנה היום (חמישי) לראש הממשלה יאיר לפיד ולשר האוצר אביגדור ליברמן, בדרישה לכנס דיון דחוף להנעת מתווה קיצור תורנויות המתמחים. "עוד לא מאוחר לתקן. עלינו לתת מענה למצוקת המתמחים כאן ועכשיו", ציין הורוביץ.

"לקצר תורנויות זו סיסמה": בכיר במערכת הבריאות מסביר כיצד ניתן לפתור את משבר המתמחים
מביעים סולידריות: רופאים מתמחים מסרבים להחליף קולגות שהתפטרו  

התפטרות המתמחים, צילום: אבשלום ששוני

במכתבו מציין שר הבריאות כי "על אף סיכום מפורש בין שרי האוצר, הבריאות והכלכלה, התנער אגף התקציבים באוצר ממתווה קיצור התורנויות, ולא העביר למשרד הבריאות את התקציב שהובטח". 

שר הבריאות קרא לקיצור התורנויות: "כדי להבטיח שקיצור התורנויות לא יידחה פעם נוספת יש להתחיל בהיערכות באופן מיידי, כאשר הקצאת התקנים לבתי החולים היא צעד ראשון והכרחי. בנוסף, ניתן להתחיל ולקצר את התורנויות במחלקות רבות גם בטרם ייכנס ההיתר לתוקף". עוד הוא הוסיף כי "כל שנדרש הוא שהממשלה תעמוד בהתחייבותה והאוצר יקצה את התקנים הנדרשים להתנעת המתווה".

עוד ציין במכתבו יו"ר מרצ לשעבר: "העסקה של מתמחים במשך 26 שעות ברצף פוגעת בתפקוד התקין ובטיפול בחולים. מחאת המתמחים מבטאת מצוקה אמיתית. מוטלת עלינו החובה לעשות כל מאמץ כדי לתת לה מענה כאן ועכשיו.  אני מבקש כי נתכנס בהקדם כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפני הממשלה בעת הזו, ולגבש הסכמה שתביא להתנעה ממשית של קיצור התורנויות באופן מיידי".

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם", התייחס למכתבו של הורוביץ: "המכתב של שר הבריאות מבהיר באופן חד משמעי שניתן להתחיל כבר עכשיו את המתווה לקיצור התורנויות- בוודאי בכל מה שקשור להעברת התקציב לצורך התקנים. ולא זו בלבד, במכתב מבהיר השר כי ישנן מחלקות בבתי החולים שיכולות לקצר תורנויות בטווח הזמן המיידי".

"אף שמדובר בתקופת בחירות, יש להעביר את התקציב על מנת לאפשר להן להתחיל בקיצור התורנויות עוד בטרם יכנס ההיתר לתוקף. שר הבריאות, מתוך אחריות, וכמי שעדיין עומד בראש מערכת הבריאות  מתייחס לעבודת המטה המקיפה הקובעת את אבני הדרך לקיצור התורנויות", נמסר עוד בהתייחסותם למכתבו של הורוביץ.