פיגוע ירי בחווארה: שני ישראלים נרצחו 

שני ישראלים בני 60 ו-29 נורו למוות היום בפיגוע ירי באזור חווארה. חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהגיעו למקום העניקו להם תחילה טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה, אולם מאוחר יותר נקבע מותם. השניים נכנסו למכון לשטיפת רכבים ושם נורו מרכב חולף.

 לכתבה המלאה

זירת האירוע בחווארה (צילום: TPS)
זירת האירוע בחווארה (צילום: TPS)

טענות למעצר גזעני: "הטביעו על פני החשוד מגן דוד"; המשטרה: "סימן מנעל של שוטר"

תושב מחנה הפליטים שועפאט נעצר השבוע בחשד שהסליק חומרים החשודים כסמים מסוגים שונים ובכמות שלא לצריכה עצמית ברחבי ביתו. בדיון הארכת מעצרו של החשוד, עורך דינו טען כי החשוד נחבל והשוטרים הטביעו לו חותמת של מגן דוד מתחת לעינו. היום המשטרה הגיבה לטענות, ומסרה כי הסיבה לסימן המשולש על פני העצור היא בעקבות נעל של שוטר. בתגובה, עורך הדין של החשוד הפריך את טענתם. 

 לכתבה המלאה

הנעל של השוטר שעל פי המשטרה גרמה לחבלה בפני העצור בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
הנעל של השוטר שעל פי המשטרה גרמה לחבלה בפני העצור בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

"לא ידירו אותנו": ביומה הראשון - מוחים נגד הממשלה הגיעו לתחנות הרכבת הקלה
ביומה הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן, הגיעו אמש פעילים המוחים נגד הממשלה, מצוידים בדגלי המדינה, מגאפונים, בחצוצרות ושלטים. ״באנו לוודא שגם ברכבת הקלה לא ידירו אותנו״, אומרות פעילות של תנועת בונות אלטרנטיבה כעת במוקד המחאה ברכבת הקלה בתל אביב", תקפו. בשלב מסוים, חלק מהמפגינים אף קשרו את עצמם לרכבת, ומסרבים להתפנות מהמקום. 

לכתבה המלאה

המפגינים נגד הרפורמה ברכבת הקלה (צילום :ללא קרדיט)

מרחץ הדמים במשפחות הפשע נמשך: גבר נרצח בכפר קרע
ראמי עסלי, בן 38, נורה אמש למוות בכפר קרע. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי, אולם בסופו נאלץ לקבוע את מותו. באירוע, נפצע אדם נוסף, בן 21, באורח בינוני ופונה לטיפול בבית החולים. כוחות משטרה גדולים נמצאים במקום.

לכתבה המלאה

זירת הרצח בכפר קרע (צילום: באדיבות המשטרה)
זירת הרצח בכפר קרע (צילום: באדיבות המשטרה)

מחלוקת נוספת עם היועמ"שית: התרגיל של הממשלה שעשוי להשפיע על חיות

הממשלה הגישה בקשה מבג"ץ לדחיית הדיון על ביטול עילת הסבירות בשלושה שבועות, זאת בשל מסגרת הזמנים הצפופה. הדיון צפוי להתרחש בחודש ספטמבר, חודש לפני פרישתן של השופטות אסתר חיות וענת ברון. היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה מביעה התנגדות לבשה, מה שמהווה נקודת חיכוך נוספת בינה לבין גורמי הממשלה.

לכתבה המלאה

אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
אסתר חיות (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ירושלים: רכב האיץ אל עבר לוחמי מג"ב בשועפאט – ונוטרל; נער השליך בקבוקי תבערה לעבר הכוחות בעיר
שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב פעלו אמש במחנה הפליטים שועפאט במזרח ירושלים בעקבות נפילה מגובה של ילדה בת 3, שמותה נקבע אתמול בבית החולים. בשלב מסוים במהלך פעילותם במחנה, הגיע לכיוונם רכב שהאיץ לעברם וניסה לפגוע בקבוצת הלוחמים. התוקפים, שלא נענו לקריאות לעצור והמשיכו בנסיעה לכיוונם, נורו על ידי לוחמי מג"ב שפעלו בירי חי לעבר הרכב ועצרו אותו.

לכתבה המלאה

כוחות מג''ב בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות מג''ב בשועפאט (צילום: דוברות המשטרה)

רוסיה תשתמש בנשק גרעיני? "זו התגובה האפשרית היחידה לאיומים החיצוניים"
שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר אמש בראיון למגזין הממשלתי The International Affairs כי "החזקת נשק גרעיני במדינה מגינה על רוסיה מפני איומי ביטחוניים חיצוניים". עוד הוסיף כי בכך שרוסיה מחזיקה בנשק גרעיני, היא מזכירה למערב את הסיכונים של סכסוך גרעיני: "החזקת נשק גרעיני היא כיום התגובה האפשרית היחידה לכמה מאיומים חיצוניים משמעותיים על ביטחון ארצנו".

לכתבה המלאה

הכור הגרעיני הצף של רוסיה  (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני הצף של רוסיה (צילום: רויטרס)

בצל כתבי האישום: הצעד מעורר המחלוקת אותו מתכנן טראמפ
נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ צפוי לוותר על העימות הראשון במפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בשנה הבאה, על מנת להתראיין אצל טאקר קרלסון, מנחה פוקס לשעבר, שפוטר מהערוץ לפני מספר חודשים, כך דווח אמש ברשת CNN. על פי הדיווח, במהלך 24 השעות האחרונות, טראמפ הודיע למספר מקורביו כי כבר החליט סופית בעניין.

לכתבה המלאה

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

"הציונים זוממים להפיץ פילוג": נורמליזציה עם ישראל? בן סלמאן נפגש עם שר החוץ האיראני
יורש העצר הסעודי בן סלמאן, נפגש אמש עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן, בערב הסעודית. בתקשורת הסעודית דווח כי הצדדים דנו בהתפתחויות הבינלאומיות והאזוריות.

לכתבה המלאה

סיכום ביקור ביידן בסעודיה: נכשל בנושא הנפט אך התחייב לביטחון במזרח התיכון (רויטרס)