"מה אתם רוצים? אתם נהנים מהמפלה?": ינון מגל ובן כספית פתחו גם הבוקר (שני) את תכניתם ברדיו 103FM בוויכוח. תחילה, התייחסו להתקדמות המלחמה בשלל הזירות. לאחר מכן דיברו על הכניסה לרפיח, על אירוע הדריסה בקפלן שהתברר כתקלה טכנית, ועל הזר שנשלח למשפחת החטופה לירי אלבג.

הפוגה של שישה שבועות ונסיגה צבאית: פרטים חדשים על העסקה המסתמנת
ללכת עם ולהרגיש בלי: נתניהו תקוע במכבש הלחצים בין ביידן לבן גביר | בן כספית

אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)
אלי אלבג, אבא של לירי אלבג (צילום: צילום מסך, מטה המאבק להשבת החטופים)

מגל התייחס לזר הלוויה שנשלח לאב החטופה, ששב"כ הוציא הודעה שכנראה נשלח על ידי משמרות המהפכה, ואמר: "ישר אמרו שאלו הביביסטים, הבבונים, ואז מתברר שאלו האיראנים. ואז יצא סרטון הדריסה מההפגנות, אין תועבה שלא נאמרה. רצחו את הבן אדם", התייחס בהמשך לאירוע הדריסה בקפלן, לאחר שפורסם אתמול סרטון ובו נראה כי חלה תקלה טכנית במכונית. "ואז יצאה הקלטה שבה הוא אומר 'נתקע לי האוטו'. מכונה של רעל, כך הם היו עשרות שנים רק שלא היה מי שיישב באולפן, יפתח את הבוקר ויאמר שהם מפיצי רעל".

הוא פנה לכספית, "איך אתה לא מתבייש לעשות פה את מה שאתה עושה כל בוקר? כאדם שמחזיק מעצמו ציוני, אוהב המדינה, לשבת בבוקר ולומר דברים כאלה. לבכם אינו במקום הנכון. אתם כמו ערב רב רוצים במפלת ישראל". 

רפיח, גבול מצרים-רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
רפיח, גבול מצרים-רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)

"מה אתם רוצים? שחיילים ייפלו? אתם נהנים מהמפלה?"

בתגובה, השיב בן: "נעלם קול הרפיח, קול הניצחון המוחלט, זה כבר לא רק אני, הילד עם האצבע בסכר. הבן אדם כבר חודשיים מודיע על תוכניות לרפיח. חצי שנה עברה, הצפון נטוש, עשרות קונסוליות בעולם נסגרות, הירי לדרום נמשך, פיגועים בתוך הארץ. אמברגו על ידי הבריטים, מתברר שהסיוע הכלכלי לאנשי המילואים לא הועבר, שהמנהלת בצפון שהוא מבטיח כבר חודשיים להקים אותה לא הוקמה, החטופים עדיין נמקים בשבי. זה לא קונצרט, זה רקוויאם". 

"לאן הגעת, שבזמן מלחמה אתה מחליש את רוח העם והצבא?", שאל חברו. "איבדתם כל שפיות, אתם לא שפויים. אתה יושב פה וכל מה שיש לה לעשות זה לטנף על המדינה שלך, כמה הכל מזעזע פה. מה זה הדבר הזה? מה זו התרבות הזאת? השתגעתם בגלל ביבי? איבדתם כל שפיות על מדינת ישראל? אתם עד כדי כך מלאי שנאה ותיעוב כלפי המקום בו אנחנו נמצאים? מה אתם רוצים? שחיילים ייפלו? אתם נהנים מהמפלה? ירדתם מהפסים לחלוטין". 

עזרה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש