שרת התרבות מירי רגב מנסה להעביר תקנה שתאפשר לה לקנוס מוסדות תרבות שייסרבו להופיע בכל מקום בארץ, כך לפי פרסום הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2. לפי הפרסום, הקנס יוכל להגיע עד לסכום של 700,000 שקלים, והתקנה הועברה לבחינת משרד המשפטים טרם יישומה. "מדובר במדיניות של צדק תרבותי", נמסר ממקורביה של השרה.



רק בשבוע האחרון אמרה רגב, כי היא תדאג לעשות "טיפול שורש בחלוקת התקציבים" של מוסדות התרבות, ונדמה כי הניסיון להעביר את התקנה נעשה, בין היתר, בהמשך להתכתשות בין השרה לשחקנית גילה אלמגור. כזכור, בפוסט שהעלתה רגב לחשבון הפייסבוק שלה, היא התייחסה לדברים שאמרה השחקנית הוותיקה בגלי צה"ל ובהם התלוננה, לדברי רגב, "שהיא מגיעה להופיע בכאלו חורים, שאין אפילו איפה להתאפר". רגב תקפה בעדינות את דבריה, כשפנתה אליה ישירות: "אל תדאגי גילה, אני אעשה טיפול שורש בחלוקת התקציבים לפריפריה - לא רק שיהיה שם איפה להתאפר, יצמחו שם גם תאטראות ושחקנים שלא יאלצו אותך להגיע לחורים".



אין זו הפעם הראשונה שהשרה מנסה לטפל בסוגיית האמנים בישראל והתנהלותם. רק בסוף חודש ינואר הציעה השרה רגב את חוק "נאמנות בתרבות", ועוררה סערה. לפי החוק, המדינה לא תממן מוסד תרבות שפוגע בסמליה, מתאר את יום העצמאות כיום אבל או מבזה את דגלה. חוק דומה נוסח כבר לפני מספר שנים וזכה לכינוי "חוק הנכבה". השרה ביקשה ליישם אותו על ידי העברת סמכויות לשלילת מימון ממוסדות תרבות ממשרד האוצר למשרדה.



עוד הציעה בעבר כי במסגרת תאגיד השידור הציבורי החדש המוקם בימים אלו תפתח תחנת רדיו נוסטלגי, אשר תשלב תוכניות אירוח ומוזיקה נוסטלגית, בדגש על מוזיקה עברית של יוצרים ותיקים.



רגב הסבירה כי מדובר במענה לצורך בהכרה ליוצרים ותיקים כמו גבי שושן ז"ל: "מותו של גבי שושן הציף שוב את הצורך לתת במה ליוצרים הותיקים ולעושר התרבותי של ישראל לאורך כל שנותיה. אני רואה חשיבות רבה בהכרה ובכבוד ליצירה וליוצרים הותיקים אשר נכון להיום, לצערי, אינם זוכים לה בחייהם". רגב הסבירה כי "זו חובתה המוסרית של אומה להוקיר תודה לאמניה, הרדיו הציבורי והממלכתי בישראל הוא הבמה הראויה וכך יהיה".