שיחה טעונה: ירון וילנסקי ויעקוב ברדוגו ראיינו היום (שלישי) בגלי צה"ל את שמחה גולדין, אביו של סגן הדר גולדין ז"ל, שבוי ונעדר צה"ל ממבצע "צוק איתן", לאחר שבני משפחת גולדין, אורון שאול ז"ל והאזרח הנעדר אברה מנגיסטו נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי-מון. הפגישה נערכה על רקע הסכם הפיוס שנחתם עם טורקיה לאחר שש שנות ניתוק ועל כך שסעיף החזרת הבנים לא נכלל בו ובסיומה אמרו המשפחות כי יצאו מאוכזבות מאוד.



וילנסקי פתח וביקש מגולדין לספר על הפגישה והוא אמר כי "הבן שלנו, סגן הדר גולדין, נהרג במהלך הפסקת האש. להפסקת האש ערבו האו"ם וג'ון קרי ובאנו להיפגש עם מזכ"ל האו"ם, לשאול איך הם מבטאים את האחריות שלהם על העניין הזה". וילנסקי שאל האם המשפחות לא פגשו את ראש הממשלה וגולדין ענה כי "ראש הממשלה השתתף בשיחה הזו שהייתה מאוד חשובה עם מזכ"ל האו"ם. בתשובה שלו הוא הגדיר במדויק את הסוגיה שבה אנחנו עוסקים, הוא הגדיר אותה כסוגיה הומניטרית".



שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור
שמחה גולדין. צילום: אריאל בשור



כשהמראיין ציין בפני גולדין כי מי שחתם על ההסכם עם טורקיה הוא ראש ממשלת ישראל, גולדין אמר כי "זה מאוד חשוב לנו הסוגיה ההומניטרית, זה בדיוק העניין שאנחנו מדברים עליו כבר שנתיים, גם עם ראש הממשלה וגם עם כל חברי הממשלה וחברי הקבינט. להגדיר את אורון והדר כבעיה הומניטרית. ברגע שיגדירו אותם כסוגיה הומניטרית גם נושא ההסכם ייפתר".



"ההסכם כבר נחתם, לא ניתן להוסיף לו סעיף"


ברדוגו אמר לאביו של סרן גולדין ז"ל כי ההסכם כבר נחתם כך שלא ניתן להוסיף לו סעיף וגולדין בתגובה אמר כי "ההסכם מובא מחר לקבינט, הקבינט הוא זה מאשר את ההסכם נכון? אני טועה?". ברדוגו לא הרפה ואמר לגולדין שוב כי ההסכם כבר נחתם וגולדין שב וחזר: "אבל שרי הקבינט חייבים לאשר את ההסכם. אם שרי הקבינט הם מאשרים או לא מאשרים את ההסכם, הם נושאים באחריות המיניסטריאלית, באחריות הממשלה ונושאים באחריות".



גולדין נשאל האם שרי הקבינט שנפגשו איתם במהלך השנה האחרונה וראש הממשלה הבטיחו שלא יהיה הסכם בלי החזרת הנעדרים וגולדין אמר כי "אני אדייק פה, נוצר פה דיסאינפורמציה גם כלפי ראש הממשלה. אנחנו ומשפחת שאול מעולם לא אמרנו שראש הממשלה הבטיח לנו בהסכם עם טורקיה כי הוא יתנה או לא יתנה, לא ידענו עליו כי הוא היה סודי. אמרנו לכל אורך הדרך - עסקה שנעשתה לגבי עזה, הסעיף הראשון הוא התניה של החזרת הנעדרים".




ברדוגו שאל את גולדין האם כשראש הממשלה אמר כשלא יהיה הסכם בלי הנעדרים, האם הוא מחריג את ההסכם עם טורקיה, כן או לא? גולדין ענה לו "כי על פי תפיסתי והבנתי, אם ראש הממשלה היה מכניס את התנאי, בראש ובראשונה הוא היה יכול לבוא עם הסכם טוב עם טורקיה וגם בחזרה עם הדר ואורון".



וילנסקי אמר לגולדין: "אבל הוא לא הכניס את זה, עד כמה אתם מאוכזבים מזה?" וגולדין התרגז ואמר: "אתה יכול להמשיך, אני אומר לך מה שאני אומר, אנחנו נמצאים במצב בעייתי, חייבים לעשות את דרך הארוכה עם ראש הממשלה. תודה רבה. אני חייב לסיים" וירד מהשידור.