קבינט הקורונה אישר: קניונים יפעלו במתכונת של תו סגול, תו ירוק בדוכני המזון והמסעדות
קבינט הקורונה אישר אתמול (שישי) את מתווה הפעילות בקניונים ובמתחמי המסחר. המתווה שהוצג בדיון האחרון על ידי נציגי המל"ל ומשרד הבריאות, יכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב בחצות (הלילה שבין יום א' ליום ב'), בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת. 

לכתבה המלאה

הגבלות, אלפי טיסות מבוטלות ושיאי תחלואה: חג מולד נוסף בצל הקורונה
כריסמס נוסף בצל הקורונה: מיליארדי אנשים ברחבי העולם יחגגו היום (שבת) את חג המולד בצל הגבלות נוקשות בעקבות התפשטות הווריאנט החדש של הנגיף, האומיקרון, שהוביל לשיאי תחלואה שטרם נראו, שנתיים לפרוץ המגפה. אלפי טיסות שתוכננו לסוף השבוע של החג בוטלו, למרות שבדרך כלל מדובר בתקופת שיא עבור נוסעים ברחבי העולם. חברות תעופה מסחריות ברחבי העולם דיווחו כי בוטלו יותר מ-4,500 טיסות וכ-10,000 טיסות נוספות עוכבו.

לכתבה המלאה

חגיגות חג מולד בבית לחם בצל הקורונה (רויטרס)

איראן תרגלה שיגור טילים בליסטיים ושלחה מסר מאיים לישראל: "נחתוך להם את הידיים"
בצל חידוש שיחות הגרעין בווינה: צבא איראן ומשמרות המהפכה ערכו תרגילי מלחמה במפרץ הפרסי שנועדו להעביר מסר מאיים לישראל, ובהם שיגור טילי שיוט מדויקים, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". זאת, בצל החשש באיראן מפני תוכניות ישראליות אפשריות לפגוע באתרי גרעין איראניים.

לכתבה המלאה

התרגיל האיראני שנועד לאיים על ישראל (צילום: רויטרס)
התפתחות מדאיגה? "איראן יכולה לייצר בעצמה דלק גרעיני ובקרוב תשתמש בו בכור בבושהר"
ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית מוחמד אסלאמי אמר היום (שבת) לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי "איראן יכולה לייצר דלק גרעיני בכוחות עצמה ובקרוב תתחיל להשתמש בו בתחנת הכוח הגרעינית בבושהר". זאת, בצל חידוש שיחות הגרעין בווינה ביום שני הקרוב והתרגיל הצבאי שערכה איראן יחד עם משמרות המהפכה במהלך השבוע החולף במטרה לשלוח מסר מאיים לישראל.
לכתבה המלאה
המתקן הגרעיני בבושהר (צילום: רויטרס)
המתקן הגרעיני בבושהר (צילום: רויטרס)
דיווח: מחוקקים אמריקאים קוראים להטיל סנקציות על חיזבאללה וחמאס

קבוצה של מחוקקים אמריקאים מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית קראה לממשל האמריקאי  להטיל סנקציות על חיזבאללה וחמאס על השימוש במגן אנושי, כך דווח אתמול (שישי) ברשת טלוויזיה "אל-ערביה". 

המחוקקים כתבו מכתב לשר החוץ אנתוני בלינקן ולמזכירת האוצר ג'נט ילן והתייחסו לחוק המגן האנושי, המחייב את הממשל האמריקאי לספק דוחות שנתיים על מפרי החוק. עוד נכתב כי "חיזבאללה וחמאס השתמשו במגנים אנושיים כאסטרטגיית מלחמה והתעללו באזרחים כדי להגן על נשקם וכוחות הצבא שלהם".

לכתבה המלאה

דגל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Ali Hashisho)
דגל חיזבאללה (צילום: REUTERS/Ali Hashisho)
דיווח: בקבוק תבערה הושלך לעבר קונסוליה רוסית במערב אוקראינה
משרד החוץ הרוסי טען אתמול (שישי) כי אלמוני השליך בקבוק תבערה לעבר הקונסוליה הרוסית בעיר לובוב שבמערב אוקראינה. עוד נטען כי מלבד נזק קל שנגרם בחצר המבנה, לא דווח על נפגעים. ממשרד החוץ במוסקבה נמסר כי "אנחנו דורשים מהאוקראינים למלא את התחייבויותיהם הבינלאומיות ולהבטיח את ביטחון הנציגויות הדיפלומטיות והקונסולריות של רוסיה. אירוע זה מהווה הפרה של אמנת וינה והאמנה הקונסולרית בין הפדרציה הרוסית לאוקראינה".
לכתבה המלאה
דגל רוסיה (צילום:  REUTERS/Andrew Kelly)
דגל רוסיה (צילום: REUTERS/Andrew Kelly)
טלסקופ החלל ג'יימס ווב, הגדול והחדשני ביותר אי פעם, שוגר בהצלחה לחלל
עידן חדש בחקר החלל: טלסקופ החלל ג'יימס ווב של נאס"א - הגדול, העוצמתי והמתקדם שנבנה אי־פעם - שוגר היום (שבת) בהצלחה לחלל ויתחיל במשימתו חסרת התקדים: לספק הצצה חסרת תקדים לאזורים מרוחקים בעומק היקום, שיאפשרו לגלות מידע חדש על המפץ הגדול ועל היווצרות הגלקסיות והגופים השמימיים ואולי אף יאפשר לגלות חיים מחוץ לכדור הארץ. 
לכתבה המלאה
טלסקופ ג'יימס ווב ישוגר היום לחלל (צילום: רויטרס, NASA's Goddard Space Flight Center)