חזית אחת מול איראן: שרי החוץ של ארה"ב, האמירויות, מרוקו ובחריין יבקרו בארץ

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, ושרי החוץ של איחוד האמירויות, מרוקו ובחריין יגיעו לישראל בתחילת השבוע הבא, לסבב פגישות מדיניות משותפות. הארבעה מגיעים בהזמנת שר החוץ יאיר לפיד, לפסגה מדינית ראשונה מסוגה, שתתקיים בימים ראשון ושני.

בנט נפגש עם ג'ייק סאליבן ושוחח עימו על שיחות הגרעין בווינה

לידיעה המלאה

שר החוץ המצרי יצטרף לפסגה המדינית בישראל, מגעים להצטרפות ירדן

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי החליט להצטרף לפסגת שרי החוץ שתתקיים מחר (ראשון) בישראל. שני מקורות שמעורים בהכנות לפסגה אמרו לוואלה! כי שוכרי יגיע מחר לישראל ויצטרף לשר החוץ לפיד, שר החוץ האמריקני בלינקן ושרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו במלון בדרום הארץ. מקורות שמעורים בהכנות לפסגה אמרו כי מתקיימים מגעים עם ירדן כדי ששר החוץ איימן סאפאדי יצטרף גם הוא למפגש שרי החוץ. הפסגה תתחיל ביום ראשון בערב. שרי החוץ יבלו את הלילה במלון ויערכו ארוחת ערב משותפת. הפסגה תימשך ביום שני בבוקר.

שר החוץ המצרי סאמח שוכרי (צילום: רויטרס)
שר החוץ המצרי סאמח שוכרי (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

בכיר באיחוד האירופי מבהיר: זו הסיבה לעיכוב בחתימת הסכם הגרעין עם איראן

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, אמר היום (שבת) בוועידה הבינלאומית בבירת קטאר דוחא, כי איראן ומעצמות העולם קרובות מאוד לחתימה על החייאת הסכם הגרעין מ-2015. לדבריו, שיחות המשא ומתן בווינה כמעט הגיעו ליעדן, אלא שאז רוסיה הציגה דרישות של הרגע האחרון מארה"ב והתעקשה שהסנקציות שהוטלו על מוסקבה בשל פלישתה לאוקראינה לא צריכות להשפיע על הסחר שלה עם איראן.

שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין בווינה (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

במערב מעריכים: רוסיה תמשיך להפגיז ללא הבחנה באזורים עירוניים

המלחמה על אדמת אוקראינה - היום ה-31: המודיעין הבריטי דיווח הבוקר (שבת) כי רוסיה ממשיכה להטיל מצור על כמה ערים מרכזיות באוקראיניה, בהן חארקיב ומריופול. עוד נמסר כי על פי ההערכות, מוסקבה צפויה להמשיך להפגיז באזורים עירוניים, בניסיון לצמצם את האבדות שכבר ספגה בקרב כוחותיה, גם במחיר של פגיעה באזרחים. 

שמי קייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)
שמי קייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה

בכיר באו"ם: "רוסיה הרגה אזרחים במריופול, התגלה קבר אחים עם 200 גופות"

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט פעם נוספת. בתוך כך, במהלך היום בכיר בנציבות לזכויות אדם של האו"ם סיפר כי קיבל דיווחים על הרג אזרחים אוקראינים בידי חיילים רוסים בעת שניסו לצאת ממריופול במסדרון הומניטרי. לפי האו"ם, בעיר התגלה קבר אחים אשר מכיל 200 גופות אזרחים. כמו כן יש מקרים מתועדים של היעלמויות של פקידים אוקראינים, כאשר נראה כי חלקם נלקחו כבני ערובה.

הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום:  REUTERS/Alexander Ermochenko)
הריסות בעיר מריופול, אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko)

לידיעה המלאה

הערכה בארה"ב: "הכוחות הרוסים סביב קייב הפסיקו להתקדם ועברו לעמדות הגנה

בארה"ב העריכו כי הכוחות הרוסים סביב קייב הפסיקו להתקדם ועברו לעמדות הגנה, בעוד משרד ההגנה הרוסי טוען כי הושגו המטרות העיקריות לשלב הראשון של "המבצע המיוחד" באוקראינה, וכי כעת יתמקד הצבא הרוסי ב"שחרור מוחלט" של חבל דונבאס, עד להשגת "כל היעדים שהציב פוטין". 

שיירה צבאית רוסית באוקראינה (צילום: רויטרס)
שיירה צבאית רוסית באוקראינה (צילום: רויטרס)

לידיעה המלאה