ראש השב"כ הנכנס רונן בר נשא אתמול נאום בנושא הטרור על זירותיו השונות בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, והדגיש בדבריו את הסכנות הטמונות ברשתות החברתיות בעידוד טרור ואלימות, והתייחס לאיומי איראן על ישראל והשפעתה על המזרח התיכון. 

ראש השב"כ מזהיר: "האלימות באיו"ש גואה - השנה ספרנו מעל 130 ארועי ירי בשטחים"
בכיר לשעבר בשב"כ על דברי רונן בר: "הוציא לכולנו כרטיס צהוב"
סמוטריץ' על דבריו של ראש השב"כ: "בכירים בביטחון צריכים להיזהר שלא לחצות את הקו"

על רקע דבריו, שוחח היום (שני) ראש השב"כ לשעבר יעקב פרי עם גדי נס בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM, וניתח את הנאום שעורר תגובות מכל קצוות הקשת הציבורית. 

בפתח הריאיון פרי הסכים עם דבריו של ראש השב"כ הנכנס, שאמר בנאום כי השיח האלים ברשתות מעודד את הטרור. "המחבלים הפוטנציאלים בוחנים את כלל החברה הישראלית", הסביר, "ורואים שהיא שסועה ומפורדת. זה מקל על התחושה של מפגע יחיד פוטנציאלי, אבל אי אפשר להגיד שזו הסיבה העיקרית לעליית הטרור", ביקש להדגיש.

לטענתו, המחבלים לא יורדים לעומק השסע בעם, "אבל ככל שיש סימנים של חוסר משילות, אוזלת יד של המשטרה, ככל שאנחנו שסועים ופחות אחודים התחושה של מפגע בודד היא קלה ונוחה יותר לפגוע בנו".

בהמשך השיחה פרי התייחס לאובדן המשילות בדרום ובאזור הגליל, ואמר כי בנאומו של בר, הייתה חסרה התייחסות לנושא והצעות לפתרון: "הייתי מצפה שהוא יגיד את דעתו בעניין זה. אני חושב שכניסה של שירות הביטחון למגזר הערבי הישראלי תעזור. כרגע, אין אחריות של שירות הביטחון להפרות סדר ולפעולות במגזר הערבי ישראלי. כניסה של שירות הביטחון עם יכולות המודיעין שלנו, לפי דעתי, תצמצם למינימום את האלימות הנוראה שאנחנו עדים לה במגזר", הסביר. 

ראש השב"כ לשעבר ציין כי לעניות דעתו, המשטרה לא מספקת את הסחורה, אך לא מדובר בביקורת מצידו. "אני לא נוקט לשון של ביקורות. היא עושה הכי טוב שהיא יכולה, אבל זה לא מספק את הסחורה - אין לנו הרתעה וכלים. כמעט כל יום נרצח מישהו בחברה הערבית. נרצחים שם אנשים בכמויות, תסלחו לי על המילה, מסחריות, ולעניין הזה צריך לשים קץ. לא חשוב אם זו ממשלת מעבר או ממשלה קבועה. זה עבר את הגבול וצריך לשים לזה קץ".

לסיום נתן פרי את הערכתו בכל הנוגע להתרעות על פיגועים בתקופת החגים, ואמר: "חגים בכלל, וימי מועד בפרט, הם ללא ספק כר נוח למפגעים פוטנציאלים. את הכוננות של כוחות הביטחון יעלו בצורה גבוהה, אבל אין 100 אחוז. ברגע שיש פיגוע אחד, ויש חלילה נפגעים וקורבנות, הדברים האחרים הם חסרי משמעות. גם אם נגיד שסיכלנו 99 אחוז מהפיגועים עדיין נשאר אחוז אחד. לכן, בדברים של ראש השב"כ היה חסר לי לשמוע על דברים שאפשר לעשות עד כה".