בתגובה לתרגיל הצבאי של ארה"ב ודרום קוריאה: קוריאה הצפונית ממשיכה במתקפת טילים

צפון קוריאה שיגרה ארבעה טילים בליסטיים לעבר הים היום (שבת), בעוד ארצות הברית שלחה שני מטוסים מפציצים אל קוריאה הדרומית במסגרת תרגיל צבאי שהדגיש את המתיחות הגוברת באזור. על פי הצבא של דרום קוריאה ארבעת הטילים קצרי הטווח שנורו מאזור החוף המערבי בסביבות הצהריים טסו כ-130 ק"מ לכיוון הים המערבי של המדינה.

בתוך כך, הצפון שיגר השבוע יותר מ-30 טילים, כולל טיל בליסטי בין-יבשתי ביום חמישי האחרון שגרם להתרעת פינוי בצפון יפן, בתגובה נזעמת לתרגיל אווירי משולב בין ארצות הברית ודרום קוריאה. בתרגיל השתתפו כ-240 מטוסי קרב, כולל מטוסי קרב מתקדמים מדגם F-35 משתי המדינות.

לכתבה המלאה

שיגור טיל בצפון קוריאה (צילום: רויטרס)
שיגור טיל בצפון קוריאה (צילום: רויטרס)

איראן מודה לראשונה: "העברנו מל"טים לרוסיה לפני המלחמה באוקראינה"

איראן מודה: שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, אמר היום כי טהרן העבירה "כמות מוגבלת" של מל"טים לרוסיה לפני המלחמה שפרצה באוקראינה, אך הדגיש כי למדינתו "תהיה תגובה" במידה ויתגלה כי מוסקבה השתמשה במל"טים שלה באוקראינה.

עוד טען כי "עמדתנו כלפי מלחמת אוקראינה היא סיום המלחמה, החזרת הצדדים למשא ומתן והחזרת הפליטים לביתם". לדבריו, "איראן סיכמה לשוחח עם שר החוץ של אוקראינה, כדי שיספק להם ראיות לשימוש רוסי בטילים תוצרת טהרן בשטח מדינתם - אך בשל לחץ מארצות הברית וגרמניה השיחה טרם התקיימה".

לכתבה המלאה

מל''ט איראני במהלך תרגיל צבאי (צילום: רויטרס)
מל''ט איראני במהלך תרגיל צבאי (צילום: רויטרס)

ביידן נגד מאסק: "רכש חברה שמפיצה שקרים ברחבי העולם"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס הלילה (בין שישי לשבת) לרכישת טוויטר על ידי המיליארדר אילון מאסק, ותקף: "קנה פלטפורמה חברתית שמפיצה שקרים בכל העולם". לדברי הנשיא "אין היום עורכים אמיתיים בפלטפורמה, איך אנחנו מצפים שילדינו יבינו מה מונח על כף המאזניים?". במקביל לכך, רשת NBC חשפה כי במסגרת פיטורי הענק של מאסק בחברה, פוטרו גם רבים מהצוות האחראי לסינון מיס-אינפורמציה ופייק ניוז. 

כזכור, המיליארדר השלים בשבוע שעבר את רכישת הרשת החברתית בסכום של 44 מיליארד דולר. בעקבות כך, הפך מאסק, האיש העשיר בעולם, לבעל השליטה המלאה על אחת מפלטפורמת המדיה החברתית המשפיעות ביותר בעולם. לאחר הרכישה, פיטר מאסק את מנכ"ל החברה, פראג אגרוואל ושני בכירים נוספים.

לכתבה המלאה

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"כיבו את האש שאחזה בה": אישה במצב קשה לאחר שנפגעה בשריפה בבני ברק

אישה כבת 50 במצב קשה, מורדמת ומונשמת, לאחר שנפגעה אמש בשריפה בדירה ברחוב רב האי גאון בבני ברק. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים שיבא בתל השומר.

לכתבה המלאה

זירת השריפה. באדיבות אבי ריימונד, תיעוד מבצעי מד"א

בדרך לאופוזיציה: ב"גוש השינוי" מלקקים את הפצעים ומנהלים קרב האשמות

ימים בודדים לאחר ניצחון גוש הימין בבחירות, וכשנראה שיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדרך לחזור לשלטון, ב"גוש השינוי" מתחילים להסיק את המסקנות ומנסים להטיל את האחריות האחד על השני. לאחר שהאשימה את ראש הממשלה במפלה, יו"ר העבודה מרב מיכאלי תקפה אמש את חברי הקואליציה העתידית: "היום לפני 27 שנים נרצח יצחק רבין. ראש ממשלה שהביא לישראל שגשוג, רווחה ושלום, נרצח במסע הסתה ואלימות של המשיחיות, הלאומנות והחושך".

היא הדגישה כי אין בכוונתה לפרוש מהנהגת המפלגה: "את המאבק על דמותה של המדינה אנחנו ננהל מכל מקום. מול הדורסנות והרפורמות ההרסניות, אנחנו חייבות וחייבים לשלב ידיים כדי להיאבק יחד עם כל השותפים שלנו כדי לשמור על שלטון החוק, על עצמאות מערכת המשפט ועל הנסיגה לאחור שמתכננים לנו בן גביר, סמוטריץ' וחבריהם".חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) התארחה ב"חדשות 12", והודתה בכישלון של המפלגה: "יש פה כישלון גם של מפלגת העבודה, צריך להסתכל למציאות בעיניים. אנחנו לוקחים את האחריות גם על חלקנו באירוע".

לכתבה המלאה

מרב מיכאלי בהצהרה לאחר ספירת הקולות בבחירות לכנסת. צילום: אבשלום ששוני

נחשפו רגעי החיסול של המחבל בג'נין | צפו בתיעוד הדרמטי

במבצע מעצרים משותף של כוחות הביטחון, חוסל לפני יומיים המחבל פארוק סלאמה, המשויך לארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. לאחר מכן, נחשף כי הוא היה מעורב באירוע בו נהרג לוחם הימ"מ, רב-נגד נעם רז ז"ל, חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור ״גוב האריות״ ובשיתוף פעולה עם פעילי התשתית במטרה להוציא לפועל פיגועים משמעותיים.

כעת, נחשף תיעוד דרמטי של החיסול ע"י כוחות הביטחון. במהלך הפעילות שבוצעה בעקבות מידע מודיני של שב"כ, פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. הוא נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו אחריו במרדף, במהלכו שלף אקדח לעברם. הלוחמים הגיבו בירי והוא נוטרל. כמו כן, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

לכתבה המלאה