פיגוע ירי בשומרון: רכב נורה; כוחות הצבא סורקים אחר המבצעים
פיגוע ירי בוצע היום (שישי) לפני זמן קצר לעבר רכב בשומרון. אין נפגעים, אך נגרם נזק לכלי הרכב. כוחות צה"ל סורקים אחר מבצעי הירי.

הפיגוע בוצע סמוך לחוות גלעד, בין אלון מורה לעמנואל. המחבל שנסע ברכבו, ירה לעבר הרכב, והקליע אשר עבר דרך השמשה הקדמית, בנס לא פגע בנהג המותקף. מיד לאחר מכן כאמור, נמלט המחבל מהמקום.  

לכתבה המלאה

בעקבות המהומות: מבצע מיוחד לחילוץ הישראלים מפרו יחל בקרוב
מאות תיירים, מתוכם ישראלים רבים, מצאו את עצמם תקועים במאצ'ו פיצ'ו שבפרו, לאחר שביום חמישי החלו מהומות אלימות במדינה בעקבות ניסיון הפיכה. כעת, מדווחים הישראלים על עוצר לילי, מצור על עיירות מרכזיות, חסימות כבישים על ידי מפגינים, פירוק מסילות רכבת וידו אבנים אל עבר מי שמנסה לצאת מהעיר ברכב.

לכתבה המלאה

מפגינים בפרו חוסמים מסילת רכבת בעקבות הדחתו ומעצרו של הנשיא לשעבר פדרו קסטיו (צילום: רויטרס)
מפגינים בפרו חוסמים מסילת רכבת בעקבות הדחתו ומעצרו של הנשיא לשעבר פדרו קסטיו (צילום: רויטרס)

ראש ה-CIA מזהיר: "הברית בין מוסקבה לטהרן - סכנה אמיתית למדינות המזרח התיכון"
ראש ה-CIA ביל ברנס אמר כי הוא מודאג מן הברית המתהדקת בין איראן לרוסיה. בראיון שהעניק הלילה (בין שישי לשבת) לרשת הטלוויזיה PBS אמר ברנס כי כחלק מהברית הזו, במסגרתה מספקת טהרן מל"טים מתאבדים לצבא רוסיה, בודקת האחרונה דרכים בהן תוכל לסייע לאיראן. 

ברנס אמר כי הוא "די מודאג", והוסיף כי "מבחינה ההיסטוריה יש המון אי-אמון בין רוסיה לאיראן, אבל עכשיו הן צריכות אחת את השניה. עכשיו מתגבשים ניצני שותפות ביטחונית מלאה בין המדינות - האיראנים מספקים לרוסים מל"טים שהורגים אזרחים אוקראינים ממש בזמן שאנחנו מדברים, ואילו הרוסים בודקים כיצד לסייע לאיראנים מבחינה טכנית וטכנולוגית. וזה מהווה איום אמיתי לאלו הנמצאים בסביבת איראן, לרבים מהידידים ובעלי הברית שלנו בשכונה שבה היא נמצאת". 

לכתבה המלאה

ראש ה-CIA ביל ברנס (צילום: רויטרס)
ראש ה-CIA ביל ברנס (צילום: רויטרס)

אירוע קשה: עשרה אנשים נהרגו בשריפה שפרצה בצרפת
עשרה אנשים, ביניהם חמישה ילדים, נהרגו בשריפה שפרצה בבניין מגורים בעיירה וואלן סמוך לליון, בדרום מזרח צרפת. ארבעה נוספים נפצעו באורח קשה. 

מהרשויות המקומיות נמסר כי השריפה פרצה בקומת הקרקע באיזור השעה 3:00 בלילה, ולאחר מכן התפשטה אל שאר הבניין. בעדות קשה שסיפרו עדי ראייה, הם סיפרו כי ראו אישה שהשליכה את ילדה בן ה-10 בניסיון להציל אותו. הוא ניצל לאחר שאנשים ששהו מתחת לבניין תפסו אותו, אך אמו שזינקה גם היא לא הצליח לשרוד את האירוע ומתה במקום. 

לכתבה המלאה

עשרה נהרגו בשריפה הקשה. באדיבות רויטרס

מטח טילים כבד על אוקראינה: נותק החשמל בחלקים נרחבים במדינה
עשרות טילים נחתו מוקדם אמש במספר ערים באוקראינה, ביניהן הבירה קייב, ופגעו באופן קשה ברשת החשמל, מה שגרם לניתוקו בשטחים נרחבים במדינה. על פי גורם מקומי, מדובר באחד ממטחי הטילים הגדולים ביותר שנראו באיזור מאז תחילת המלחמה בסוף חודש פברואר האחרון. על פי הדיווחים, לפנחות שני אנשים נהרגו במהלך התקיפות. 

לכתבה המלאה

נזקי הקרבות בדונייצק, מזרח אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
נזקי הקרבות בדונייצק, מזרח אוקראינה (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

ח"כ מלינובסקי: "כשהמצב הביטחוני יהיה רע מאוד, גנץ יכנס לממשלת נתניהו"
על רקע המאמצים להרכבת ממשלה אמרה היום (שבת) חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) כי שר הביטחון היוצא בני גנץ "יכנס לממשלת נתניהו ברגע שהמצב הביטחוני יהיה רע מאוד". מלינובסקי אמרה את הדברים ב"שבתרבות" בפתח תקווה, והוסיפה: "זה יהיה התירוץ שלו. אני כבר שומעת את זה משיחות עם ח"כים מהמחנה הממלכתי".

לכתבה המלאה