יו"ר הכנסת לשעבר, שבח וייס, הלך לעולמו בגיל 87

יו"ר הכנסת לשעבר, שבח וייס, הלך הבוקר (שבת) לעולמו בגיל 87. וייס היה פרופסור למדעי המדינה, וכיהן בתפקידים רבים במערכת הפוליטית, ביניהם חבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, שגריר ישראל בפולין, ולאחר מכן גם כיהן כיו"ר מועצת יד ושם.

שבח וייס נולד ב-5 ביולי, 1935, בבוריסלב שבפולין, ושרד עם בני משפחתו את השואה כאשר הוחבאו על ידי שתי נשים. הוא עלה לארץ ישראל ב-1947, במסגרת עליית הנוער ונשלח ללמוד בכפר הילדים והנוער ויצו קנדה הדסים. הוריו עלו ארצה כמה שנים לאחר מכן. לאחר שירותו הצבאי, למד מדעי המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים והשלים תואר ראשון ושני. לאחר מכן, למד משפטים בבית הספר הגבוה למשפט וכלכלה בתל אביב.

לכתבה המלאה

שבח וייס (צילום: מירי צחי)
שבח וייס (צילום: מירי צחי)

בתום מצוד שנמשך יותר מיממה: נעצר חשוד באונס המזעזע בגדרה

בתום מצוד שנמשך יותר מיממה, נעצר היום (שבת) על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז במשטרה חשוד באונס האם בגדרה.

כזכור, אירוע מזעזע התרחש במהלך הלילה שבין חמישי לשישי בעיר גדרה, כאשר על פי החשד אישה בשנות ה-30 לחייה נאנסה על ידי אלמוני שהתפרץ לביתה. חוקרי משטרה ממשטרת מחוז שפלה הגיעו לזירת האירוע, ואספו ממצאים, זאת במקביל לתשאול האישה, שפונתה לקבלת טיפול רפואי. 

לכתבה המלאה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה  (צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מגיע לזירת האונס בגדרה (צילום: דוברות המשרד לביטחון לאומי)

שני גברים נמצאו שוכבים בשלוליות גשם בירושלים ות"א כשהם סובלים מהיפותרמיה
 
מכת קור: גבר בן 50, ככל הנראה דר רחוב, נמצא הבוקר שוכב בתוך שלולית מי גשם בגינה ציבורית ברחוב לוינסקי בתל אביב, כשהוא סובל מהיפותרמיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר מצב בינוני ובהכרה מעורפלת. כמו כן, באירוע דומה, גבר בן 48 נמצא שוכב בתוך שלולית מי גשם ברחוב סולטאן סולימאן בירושלים.

לכתבה המלאה

אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)
אמבולנס מד''א (צילום: דוברות מד''א)

הרצח בג'סר א-זרקא: ארבעה גברים נעצרו בחשד למעורבות באירוע

ארבעה גברים, בשנות ה-20 וה-50 לחייהם, נעצרו הבוקר על ידי המשטרה בחשד למעורבות ברצח מוחמד עמאש שנורה אמש למוות בג'סר א-זרקא כלל החשודים הועברו לחקירה, ובהתאם להתקדמותה, יובאו הערב לבית המשפט בבקשה להארכת מעצרם. הרקע לאירוע - סכסוך בין עבריינים.

כאמור, עמאש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, נורה אמש למוות מגג בניין. זאת, בעת שהלך ברחוב בסמוך לבית שבו התגורר. הרקע לרצח הוא מחלוקת בנושא סמים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירה, פינו את עמאש לבית החולים הלל יפה כשהוא מורדם ומונשם, ומאוחר יותר נאלצו בבית החולים לקבוע את מותו. בתוך כך, מדובר בקורבן הרביעי במגזר הערבי בפחות מיממה.

לכתבה המלאה 

זירת הרצח בג'סר א-זרקע (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בג'סר א-זרקע (צילום: דוברות המשטרה)

"ארה"ב מנהלת מעקב": בלון סיני נוסף אותר באמריקה הלטינית

הפנטגון מסר הלילה (בין שישי לשבת) כי נמצא בלון ריגול סיני נוסף אותר מעל אמריקה הלטינית. זאת, לאחר שאמש דווח בוול סטריט ג'ורנל כי בלון ריגול ענק אותר בשטח האווירי ארצות הברית. דובר הפנטגון, פטריק ריידר, אמר כי "ארה"ב מנהלת מעקב אחרי הבלון, הממשל פעל מיידית כדי למנוע איסוף מידע רגיש".

בתוך כך, הפנטגון מסר גם כי "אנחנו רואים דיווחים על בלון נוסף באמריקה הלטינית ומעריכים כעת שהוא בלון סיני". עם זאת, בסין טענו כי "הבלון שאותר משמש למטרות מחקר אזרחיות, בעיקר מטארולוגיות. הוא בעל יכולת היגוי מוגבלת, וכנראה שהבלון סטה רחוק מהמסלול המתוכנן שלו".

לכתבה המלאה

בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)
בלון החשוד כבלון ריגול בשמי ארצות הברית (צילום: Chase Doak/REUTERS)

האונס המזעזע בגדרה: קרב האשמות בין המשטרה לראש המועצה

לאחר האונס המזעזע שהתרחש בלילה בין חמישי לשישי בגדרה, ראש המועצה יואל גמליאל תקף בחריפות את המשטרה. "אנו עדים למחיר אוזלת היד של משטרת ישראל אשר מפקירה פעם אחר פעם את ראשי הערים, תושבי מדינת ישראל ואזרחי ישראל", ציין והוסיף: " אנו עומדים בחזית המלחמה בפשיעה ואין לנו שום מענה מהגוף האמון לאכיפת הסדר והחוק".

לכתבה המלאה

ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה בלילה (צילום: אבשלום ששוני)
שני נסיונות

פיגוע בשומרון: מחבל תקף חיילים; ירי בוצע לעבר רכב

מחבל תקף אמש לפני זמן קצר חיילים בכניסה לעיר שכם. הוא יצא מרכבו והתקרב אליהם, החיילים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל קריאות וירי לאוויר. עם זאת, הוא המשיך להתקדם לעברם ולבסוף נוטרל. אין נפגעים בקרב כוחותינו. 

ניסיון פיגוע נוסף התרחש סמוך לעיר רוואבי, שנמצאת גם כן בשומרון. זוהה ירי לעבר רכב ישראלי, ולאחר סריקות נמצאו תרמילים במרחב. גם באירוע זה לא היו נפגעים. 

לכתבה המלאה

כוחות צה''ל בשכם (צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90)
כוחות צה''ל בשכם (צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90)