המשטרה הגישה היום (ראשון) הצהרת תובע מטעם פרקליטות מחוז תל אביב, לפיה יוגש כתב אישום נגד שירי סובול בגין מה שהגדירה: "עבירות הקשורות לרצח". מעצרה של שירי סובול, החשודה במעורבות ברצח אחותה התאומה הילי סובול בתל אביב הוארך היום בשלושה ימים נוספים. השופט איתי הרמלין בבית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרה של החשודה עד ליום רביעי בשעה 12:00, לצורך הגשת כתב אישום בגין סיוע לאחר הרצח, שיבוש הליכי חקירה ועבירות נוספות. בתוך כך יתקיים מחר הדיון בעניינו של בן זוגה, ערן דוד, החשוד גם הוא במעורבות ברצח.



בהחלטתו פירט השופט כי "בהגשת הצהרת תובע אין כדי לשלול את הצורך בבחינת האפשרות לשחרור החשודה בערובה ובתנאים", זאת למרות שבכוונת התביעה להגיש כתב אישום נגד החשודה ולבקש את הארכת מעצרה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. השופט הוסיף כי "יחד עם זאת, בנסיבות העניין - בהתחשב בטיב העבירות, התשתית הראיתית, עילות המעצר והשלב הדיוני של ההליך, יש מקום להיעתר לבקשה, אם גם באופן חלקי. מדובר בתיק רצח גם אם לא ברור עדיין במה תואשם החשודה. התיק כולל מספר קלסרים של חומר חקירה. מן הצד השני יצוין כי החקירה לוותה על ידי הפרקליטות לאורכה, ואין זה המפגש הראשון של הפרקליטות עם חומר החקירה. לפיכך, לא מצאתי כי יש הצדקה להיענות לבקשה במלואה".



האחיות שירי והילי סובול. צילום: רשתות חברתיות
האחיות שירי והילי סובול. צילום: רשתות חברתיות



בדיון שהתקיים בשבוע שעבר ציינה השופטת כי ערן דוד, חברה של שירי סובול, הוא שדקר למוות את הילי בחדר המדרגות של הבית שבו מתגוררת המשפחה בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. דוד נחשד כי הגיע לזירה חמוש באולר, פגש בהילי ודקר אותה עשר דקירות שגרמו למותה. לאחר מכן נכנס לבית, שהה במקום עם אחותה התאומה, והיא התקשרה למשטרה ודיווחה כי אלמוני דקר את אחותה למוות.



שירי סובול חשודה שמסרה הודעה שקרית. כשהגיעו השוטרים לזירה היא סיפרה כי בן זוגה הוא שדקר למוות את אחותה וכי היא סייעה לו להחליף את בגדיו.



החוקרים איתרו בזירה סכין מגואלת בדם וסברו כי מדובר בסכין שבאמצעותה נדקרה סובול, אלא שלאחר שנתקבלו ממצאי נתיחת הגופה חזרו החוקרים לדירת המשפחה ומצאו במקום גם אולר שמידותיו התאימו לסימני הדקירות. בדיון הקודם נחשף כי על האולר נמצאו ממצאים הקושרים את דוד לרצח, לרבות דגימות דנ"א וכתמי דם.



דוד שומר על זכות השתיקה ופרקליטו, עו"ד ששי גז, טוען לחפותו. מנגד טוען פרקליטה של שירי סובול, עו"ד גיל פרידמן, כי היא לא הייתה שותפה לרצח וכי בן זוגה הוא שביצע אותו.