האלימות נמשכת: לאחר שנחשפנו בתקופה האחרונה לגל מקרי אלימות בכבישים, שכמו סחף אחריו שטף מקרי תוקפנות בין נערים בבתי הספר, אנו עדים הבוקר (שלישי) לשני אירועים אלימים נוספים בדרכים - ודווקא בימים בהם התנועה זורמת והכבישים כמעט וריקים בשל חופשת החנוכה.

על פי החשד, האירוע הראשון התרחש בכביש 412, סמוך למחלף שפירים. מחקירה ראשונית עולה כי אחד הנהגים עקף את הנהג האחר ונגרמה תאונת נזק במקום. השיח בין הנהגים התפתח למתן דחיפות הדדיות ולאחר מכן הסלים, כאשר אחד הנהגים הוציא חפץ קהה מרכבו ופגם בשמשת רכבו של השני. שוטרי תחנת ראשל"צ שהגיעו למקום עיכבו לחקירה שני נהגים החשודים בתקיפות ההדדיות - תושב ראשל"צ ותושב רמלה.

המקרה הנוסף, אשר אירע שעות ספורות לאחר מכן, התרחש בתל מונד. על פי החשד, נהג משאית שעבד במקום תקף נהג אחר בידיו, לאחר שהנ"ל העיר לו על כך שהוא חוסם את הכביש. לאחר מכן, נמלט התוקף מהמקום. בתום סריקות שביצעה המשטרה אותר החשוד, תושב טירה בן 38, ונעצר על ידי שוטרי תחנת טייבה. 

כאמור, למרבה הצער אין אלו האירועים הראשונים, והשבועות האחרונים היו רוויים במקרים דומים; בתחילת דצמבר, גם כן בראשל"צ, תושב העיר נפצע באורח קל לאחר ששני חשודים שהיו מעורבים בתאונת דרכים עימו תקפו אותו. בימים שלאחר מכן אירעו מקרי אלימות נוספים בבאר שבע ובקרבת יבנה. ביום רביעי שעבר נעצר תושב קריית גת, רוכב קורקינט חשמלי, בחשד לתקיפת נהג באמצעות אלה עקב סכסוך שהתגלע בכביש. ובראש האירועים, דקירתו למוות של יורי וולקוב בחולון, שאירעה בסוף נובמבר והכתה את המדינה בזעזוע.

יש לציין כי אך אתמול במהלך טקס שהתקיים במעמד סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, התייחס המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי, לגל האלימות בכבישים ובבתי הספר, והדגיש בנאומו כי "המשטרה מקדמת החמרת ענישה". לאחר מכן הוסיף כי  ״האחריות שלנו היא לבלום את גל האלימות הזה. האחריות שלנו היא להיות שם שזה קורה. האחריות מוטלת על כתפיכם הרחבות כמפקדי תחנות ואני סומך עליכם״.

התייחסות נוספת לנושא נעשתה היום על ידי הנשיא, יצחק הרצוג, בנאומו בטקס שוטרות ושוטרים מצטיינים בבית הנשיא. הרצוג התבטא כי "האלימות הגואה בכל רחבי מדינת ישראל מאיימת עלינו לכלותנו", ולאחר מכן הוסיף וקרא כי "הקלות הבלתי-נסבלת שבה נשלף סכין, שבה מורמת יד, או מוטחת קללה – היא דבר שחייבים להילחם בו בכל מחיר, ואני קורא לכלל נבחרי הציבור ומשרתי הציבור, בכל הקשת הפוליטית, בכל משרדי הממשלה, רשויות אכיפת החוק, השלטון המקומי, החברה האזרחית, כולם- לפעול יחדיו ובצורה נחושה וחסרת פשרות למיגור התופעה.

לעת עתה - לא נראה שהתופעה נבלמת, אך נוסיף לקוות שאלו יהיו האירועים האחרונים.