צה"ל למצרים: יש להתפנות מאזור מעבר רפיח, לא אחראיים לשלום כוחותיכם

צה"ל הודיע ​​למצרים על כוונתו לכבוש את אזור הגבול בציר "פילדלפי" וביקש מהחיילים המצרים לפנות את הגבול, כך דווח היום (שבת) בתקשורת הערבית. בדיווח אף נמסר כי צה"ל הדגישו בפני המצרים כי מעתה לא יהיו אחראים לשלום כוחותיהם, במהלך הניסיון לכבוש את אזור הגבול, ואף הדגישו כי הפעולה הצבאית באזור תמשך בין אם מצרים תסכים או תדחה.

לחצו כאן לכתבה המלאה

התקפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות)
התקפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות)

"יכולות הרס גבוהות": האיום החדש של חיזבאללה על הצפון

ארגון החזית האסלאמית חיזבאללה בלבנון, טען כי החל להשתמש ב"מערכת טילים מונחים, בעלי יכולות הרס גבוהות", המסוגלת לפגוע במטרות יבשתיות, אוויריות וימיות, נייחות ונעות. למערכת יכולת פגיעה מדויקת וטווחה המבצעי מגיע ל-8 עד 10 ק"מ.

לחצו כאן לכתבה המלאה

חיזבאללה בצפון  (צילום: באסל עוודאת פלאש 90)
חיזבאללה בצפון (צילום: באסל עוודאת פלאש 90)

לקראת מלחמה אזורית? פרטים חדשים על השיתוף פעולה בין איראן לחות׳ים

על פי דיווחים אמריקאים, איראן מספקת מודיעין בזמן אמת לחות'ים בתימן, שבו משתמשים המורדים כדי לכוון מל"טים וטילים לעבר ספינות העוברות בים האדום, כך נמסר מגורמי ביטחון מערביים. התמיכה האיראנית בחות'ים אפשרה להם לפתוח בהתקפות נגד ישראל ומטרות ימיות, אם כי מסתמן שאיראן גם דחתה לעתים קרובות את סמכות קבלת ההחלטות המבצעית לחות'ים. 

לחצו כאן לכתבה המלאה

בתוך כך, גורם ב"התנגדות האסלאמית בעיראק" אמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה", כי המטרה שתקפו המיליציות הפרו-איראניות באמצעות כטב"ם בים התיכון היא אסדת הגז "כריש". מוקדם יותר טענו המיליציות, כי הן תקפו מטרה וכי הייתה פגיעה. על פי דיווחים, נרשמה התגברות בפעילות האווירית האמריקאית והישראלית מול חופי לבנון, עד לחוף הסורי. בנוסף, קיימות עבור המיליציות עשרות מטרות דומות כולל מערכת כיפת ברזל הפרוסה באותו טווח של אסדת הגז.

לחצו כאן לכתבה המלאה

החות'ים בתימן מודים במתקפה על מכלית נורבגית (צילום :רויטרס)

חמינאי קרא לחרם כלכלי; בכיר איראני במסר מאיים לישראל

לאחר הדיווח על הספינה בעלת השיוך הישראלי שהותקפה ממערב להודו, מנהיג איראן עלי חמינאי קרא למדינות שלוקחות חלק בכוח הבינלאומי שהוקם להתמודדות עם איומי החות'ים, שלא לקחת חלק בדבר. "חובתן של מדינות האיסלאם למנוע שליחת נפט, דלק וסחורות לישראל", ציין. הוא אף תקף את המדינות הערביות שלוקחות חלק בכוח: "מתן תמיכה להתנגדות היא חובה, והעמידה לצד ישראל היא פשע ובגידה. כמו כן, מוקדם יותר שוחח נשיא מצרים עם מקבילו האיראני, בניסיון להסיר את האיום בים האדום.

לחצו כאן לכתבה המלאה

עלי חמינאי (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי (צילום: רויטרס)

במטרה למנוע את הפלת הממשלה: נתניהו פועל לקצר את מושב הכנסת? | דיווח

בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכננים לנסות לקצר את מושב הכנסת הנוכחי, כך דווח ב"כאן 11". על פי הדיווח, מטרת המהלך היא למנוע את הפלת הממשלה בהצבעת אי אמון, ממנה חושש נתניהו. מושב הכנסת הנוכחי צפוי להימשך עד חג הפורים. בנוסף, דווח כי ראש הממשלה מאמין שלאחר החזרה מהפגרה, הישגים במלחמה מול החמאס ישפרו את מצבו בסקרים, ויצליחו למנוע את פירוק הממשלה שהקים לפני כשנה. עם זאת, הדגישו בדיווח כי נכון לעכשיו, לא נעשתה פעולה אקטיבית הקשורה לרעיון. 

לחצו כאן לכתבה המלאה

בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

ברגע האחרון: רוסיה שינתה את הצעת האו"ם וקראה להפסקת אש, כך הגיבה ארה"ב

הצעת החלטה שאיננה קוראת להפסקת אש מיידית במלחמה בעזה הייתה אמורה לעלות אמש (שישי) להצבעה במועצת הביטחון באו"ם, אך ברגע האחרון רוסיה שינתה את הניסוח וכן קראה להפסקת אש. ארצות הברית הטילה וטו והפילה את ההצעה.

לחצו כאן לכתבה המלאה

מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)
מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: REUTERS/Carlo Allegri)

רצח כפול בירושלים: שני תושבי מזרח העיר נורו למוות מרכב חולף

במשטרה התקבל הבוקר (שבת) דיווח על ירי שבוצע ככל הנראה מרכב חולף לעבר שני גברים צעירים - אחים, כך לפי הדיווחים - ששהו באותה העת בתחנת הדלק בכניסה לכפר ענתא הסמוך לשכונת פסגת זאב בירושלים. 

פרמדיקים שהוזעקו למקום האירוע קבעו את מותם של השניים, תושבי מזרח ירושלים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, במקום. כוחות המשטרה הגיעו לזירה והחלו בחקירת נסיבות האירוע לצד סריקות אחר מבצעי העבירה.

פעילות מג''ב בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות מג''ב בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

שני בני אדם נהרגו בליל שישי בתאונות דרכים בתל אביב ובגליל המערבי

תאונת דרכים קטלנית אירעה אמש (שישי) ברחוב לווינסקי בתל אביב, וכתוצאה מכך עובר אורח נפצע קשה. הוא פונה למרכז הרפואי איכילוב ושם נקבע מותו על ידי גורמי הרפואה. ממשטרת מחוז תל אביב נמסר כי בוחני תאונות הדרכים הגיעו למקום והחלו באיסוף ראיות לחקירת נסיבות התאונה.

מאוחר יותר דווח על תאונת דרכים קטלנית נוספת בכביש מס' 8533 בין ירכא לתפן במעורבות רכב פרטי. על פי גורמי הרפואה, כתוצאה מהאירוע הקשה נקבע מותו של אחד מנוסעי הרכב (17) מהכפר ג'דידה מכר, ונוסע נוסף (17) פונה במצב בינוני למרכז הרפואי לגליל בנהריה. בוחני התנועה של משטרת ישראל הגיעו לזירה ואוספים ממצאים במסגרת חקירת נסיבות התאונה.