"לא ידעתי": עדנן אבו חמזה, דובר אונר"א בעזה, אמר היום (ראשון) בראיון לכאן חדשות על מנהרת החמאס שנמצאה מתחת למטה של אונר"א ועל הצנרת שיורדת היישר ממשרדי אונר"א למנהרה: "לא ראיתי ולא שמעתי. אם היו מדווחים היינו בודקים מיד. העובדים שלנו הולכים ב-14:00 הביתה".

ישראל נגד מנכ״ל אונר״א: ״לא ידעת שחופרים? תבדוק את חשבון החשמל שלך״
ממשלת ישראל משחירה את אונר"א כדי להשיג משהו אחר לגמרי | אדליסט

אינפוגרפיקה מונפשת המתארת תוואי תת-קרקע העובר בין תשתיות אונר"א (צילום :דובר צה"ל)

את הדברים אמר לאחר שדווח אתמול, על פיר מנהרה סמוך לבית ספר של ארגון אונר"א, שהוביל לתוואי תת-קרקעי ששימש כנכס משמעותי של המודיעין הצבאי של חמאס ועבר מתחת למבנה המשמש כמטה המרכזי של אונר"א ברצועה. התוואי נבנה בעומק של 18 מטרים ובאורך של 700 מטרים והכיל מספר דלתות הדף. בפשיטה אותרו אמצעים מודיעיניים ממגוון רחב של סוגים.

בנוסף, אותרה תשתית חשמל בתוך המנהרה המחוברת למבנה המטה המרכזי של אונר"א, דבר המעיד על תספוק חשמל לתוואי המנהור באמצעות נכסי ארגון "זכויות האדם". במשרדים של פקידי אונר"א נמצאו גם אמצעי מודיעין ומסמכים שהעידו כי אותם המשרדים שימשו גם את מחבלי ארגון הטרור חמאס.

נזכיר, כי גם הנציב הכללי של סוכנות אונר"א, פיליפ לזאריני, טען כי הם "לא ידעו מה נמצא מתחת בעזה",  ולדבריו, "צוות אונר"א עזב את המפקדה שלה בעיר עזה ב-12 באוקטובר בעקבות פקודות הפינוי הישראליות וככל שההפצצות באזור התגברו. אונר"א מודעת לדיווחים דרך התקשורת על מנהרה מתחת למטה אונר"א בעזה. לא השתמשנו במתחם הזה מאז שעזבנו אותו וגם לא ידוע לנו על פעילות כלשהי שאולי התרחשה בו".

מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

בתגובה לאימרותיו של לזאריני, החשבון הרשמי של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פרסם ברשת X בתגובה חריגה והפריך את הטענות: "ידעת. חפירת מנהרה אורכת יותר מארבע חודשים. הזמנו בכירים באו"ם לראות, ובפגישות קודמות איתך ועם גורמים אחרים, התרענו על השימוש של חמאס במטה של אונר"א. בחרת להתעלם מהעובדות כדי שתוכל מאוחר יותר לנסות ולהכחיש אותן".

מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
מנהרה מתחת למטה אונר''א בעזה (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

ה"ניו יורק טיימס" דיווח לפני כשבועיים אודות החשדות שהעבירה ישראל לארצות הברית נגד מטה ארגון אונר"א ברצועת עזה, בגין סיוע והשתתפות של כמה מעובדיו בטבח הרצחני שאירע ב-7 באוקטובר. כמו כן, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי לפחות ל-1,200 מתוך 12,000 (1 מכל 10 עובדים בארגון) יש קשר ישיר לארגוני טרור.