השקט באחד הגבולות השקטים שיש לישראל הופר היום (שלישי) לאחר דיווח על ירי לעברו של אחד מהעובדים שנמצאים באזור הגדר בין ישראל למצרים. התקרית אירעה באזור הר חריף, שנמצא בגבול המערבי עם מצרים. על פי החקירה הראשונית, פועל שעבד על הגדר כחלק מעבודות תחזוקה, נפצע באורח קשה מאד מכדור בודד שנורה לעברו. הפצוע פונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע ומת מפצעיו בדרך.



תקרית הירי בגבול ישראל- מצרים - הבאת הפצוע לבית החולים

מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה לא מדובר בפיגוע חבלני וכי צה"ל מצא בקשר עם צבא מצרים. "מבירור ראשוני עולה כי ככל הנראה לא מבור באירוע פח"ע", נמסר בהודעה.  



מדובר, כאמור, על אירוע חריג במקום ובצה"ל בודקים האם מדובר בפיגוע חבלני או בירי תועה. במשרד הביטחון אישרו את הפרסום ומסרו כי: "הנפגע באירוע הירי הינו עובד חברה אזרחית המשמשת כקבלנית עבודות אחזקה בגדר הגבול עם מצרים".



ברשת סקיי ניוז בערבית דווח כי גורם ביטחוני מצרי אמר כי הירי אירע במהלך עימותים בין משמר הגבול המצרי למבריחים באזור. מקור ביטחוני מצרי אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי לא מדובר במקרה. "המבריחים יורים אש לעבר העובדים הישראלים בגדר כדי לגרום למשבר בין ישראל למצרים", טען.


בחודש מרץ נהרגאמיר מימוני, עובד שב"כ בן 29, בתאונה מבצעית על גבול רצועת עזה. על פי התחקיר שנערך לאחר התקרית, לוחם אחר בשב"כ טעה בזיהוי של מימוני וירה בו למוות.



ביום שני, במהלך שמחת תורה, נורתה רקטה לעבר עוטף עזה והושמעה אזעקת צבע אדום. למרבה המזל הרקטה נחתה סמוך לגדר המערכת בצד העזתי. במערכת הביטחון מעריכים שאת השיגור ביצע ארגון סורר והוא לא בוצע על ידי החמאס והוא מצטרף למספר תקיפות שאירעו החודש מכיוון רצועת עזה, בהן רקטה שנפלה בשדרות וגרמה לשלושה נפגעי חרדה ונזק לרכוש



בתגובה לשיגור הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו תשתית טרור של ארגון חמאס בצפון הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה". בנוסף לכך, דווח ברצועה כי פעיל בזרוע הצבאית של חמאס נהרג בקריסת מנהרה מזרחית לרפיח. זהו ההרוג השני השבוע בקריסת מנהרות, לאחר שמקרה דומה אירע ביום ראשון, בדרום הרצועה, לא הרחק מגדר הגבול עם ישראל. 



באוגוסט סיכלה המשטרה הברחת סמים בין שתי המדינות באירוע שלווה בחילופי ירי בין השוטרים לבין המבריחים, שקיבלו סיוע מעמיתיהם מעבר לגבול.  



בחודש פברואר 2015 אירעו חילופי אש בגבול בין ישראל למצרים, כששני מבריחים ישראלים נהרגו באזור ניצנה בחילופי אש בין המבריחים, כוח שיטור מצרי וכוח צה"ל. שני המבריחים ניסו לחצות את הגבול מישראל לכיוון מצרים, ונורו על ידי המצרים. צה"ל ירה באוויר בנסיון להרתיע אותם. השניים נפצעו תחילה באורח קשה.



מדובר צה"ל אז נמסר כי "יש זיהוי של ניסיון הברחה בגבול מצרים. כוח צה"ל קפץ לנקודה וזיהה חילופי אש". בסריקות של הכוחות בשטח נמצאו סמים.