גל האלימות הולך וגואה כשהבוקר (חמישי) גבר בן 31 נרצח בפיצוץ אופנוע בנתניה. השר לביטחון פנים לשעבר, עמר בר-לב, שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM התייחס לרצף האירועים האלימים ותקף את השר בן גביר: "שר הטיקטוק יכול להמשיך לטקטק בטיקטוק ולדבר שטויות בכל מקום, אבל הפער בין זה לבין עשייה אנחנו רואים בשטח. אנחנו רואים שבארבעת החודשים האחרונים הביטחון של אזרחי המדינה ברחובות המדינה, יש הידרדרות כוללת. כולל בתגובה הרפה והעלובה של הממשלה הזו בעקבות הירי טילים שירו על עוטף עזה".

מנכ"ל הביטחוניסטים על ההסלמה הנוכחית: "מתחיל להזכיר את צוק איתן"
פרשן "מעריב": "המתיחות בשטח בהחלט מורגשת מאוד"

"בתקופה שלנו בכל השנה וחצי, זה מתחיל מזה שהייתה לנו אסטרטגיה - לאפשר לפלסטינים מרצועת עזה לעבוד במדינת ישראל וככה יהיה להם מה להפסיד. כמעט לא נורו טילים על מדינת ישראל, למעט באותו אירוע שהיה הג'יהאד האסלאמי שבעקבות חיסול הם ירו טילים, ואז התגובה הייתה מבצע עלות השחר שנמשך 72 שעות שבסופו של דבר גם הג'יהאד וגם החמאס נכנעו ללא תנאי. וגם אחרי זה נמשך השקט. מצד אחד חייבת להיות אסטרטגיה, ברורה, הסיפור הידוע של מקל וגזר. לממשלה הזו, כמו בכל 12 שנותיו של נתניהו כראש ממשלה, אין אסטרטגיה, אין מדיניות ולכן התוצאה שמי שקובע את סדר היום זה הג'יהאד והחמאס", טען.

לדבריו, "אפשרנו להם לעבוד בישראל, מתוך ההבנה שלאויב שיש לו מה להפסיד יחשוב פעמיים לפני שהוא יורה עליך. אנחנו למשל כשהיה אירוע באלעד אנחנו עצרנו את מעבר הפועלים הפלסטינים. השתמשנו בזה בתור כלי לכל הכיוונים. התגובה הייתה תגובה רפה, ירו 110 רקטות על עוטף עזה. בכל השנה וחצי שהיינו בשלטון ירו פחות מ־20 רקטות. כשהם עשו את זה הגבנו בצורה קשה, וזה היה בזמן תשעה באב שמאות ישראלים עלו לביקור בהר הבית, וזה היה 24 שעות מאוד רגישות ולא היססנו. הכנו אותם מכה כזו שאחרי זה חודשים ארוכים הם לא העזו להרים את הראש, ועכשיו אנחנו רואים את ההפך הגמור".

בהמשך, התייחס למחאות בבני ברק במסגרת "יום השיבוש" וטען כי "המטרה הראשונית זה שוויון בנטל, בכך ש10 אלף צעירים חרדים בני 18 כל שנה לא מתגייסים לצבא בניגוד לילדים שלנו. המטרה מעבר לזה והשאלה איך זה מתקשר לניסיון ההפיכה המשטרית, זה בכך שבעצם זה תשלום שוחד של נתניהו לראשי המפלגות החרדיות שיתמכו בהפיכה שהוא ויריב לוין רוצים להעביר. הם משלמים להם בזה, או ישלמו או רוצים לשלם בכך שיעבירו את החוק אין שוויון בנטל, ובתמורה יקבלו תמיכה בהפיכה המשטרית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm