פורסם לראשונה ב"מעריב": עשרות חברי מועצה ממפלגת הצעירים ברחבי הארץ שלחו אתמול (ראשון) מכתב לשר הפנים משה ארבל מש"ס, בדרישה שיתן פטור מארנונה לכל משרתי המילואים בישראל. היום, ארבל ענה כי משרד הפנים יתמוך בהחלטה - אך מדובר בהחלטה שתלויה במשרד האוצר, בראשות השר מהציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "מדובר בהחלטה שתלויה במשרד האוצר, ככל ומשרד האוצר ישפה את משרד הפנים שיוכל לתמוך ברשויות, משרד הפנים יתמוך".

ליו״ש, לחרדים ולהתיישבות: כך סמוטריץ׳ וגפני הכשירו כספים קואליציוניים | חשיפה
מענקים של אלפי שקלים למילואימניקים: תוכנית הסיוע אושרה בממשלה

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

את המכתב, שחתמו עליו  מפלגות הצעירים המוניציפליות ברחבי הארץ, יזם חבר מועצת העיר תל אביב, ממפלגת הצעירים בתל אביב -  חבר מועצת העיר אייל אקרמן. אליו הצטרפו היתר מחברי מועצה בערים - תל אביב, כפר סבא, חולון, רמלה, קריית מלאכי, אופקים ועוד. במכתב נכתב: "אנו, קבוצה של נבחרות ונבחרי ציבור ממגוון רשויות מוניציפליות מכל קצוות הארץ ונציגי רשימות הצעירים בישראל המייצגים בין היתר, גם את המילואימניקים והמילואימניקיות, מבקשים לפעול לביטול זמני של תשלומי הארנונה לשנת 2024, לעסקים ולתושבים המשרתים במילואים. המצוקות רבות ונוגעות בתחומים רבים ועלינו החובה והיכולת לסייע למשרתי המילואים אותם אנחנו מייצגים".

חייל המילואים ליאור משייב, שהגיע לדיון בוועדת הכספים (צילום :ערוץ הכנסת)

החותמים הוסיפו: ״פטור זמני כזה, יקל על המשרתים והמשרתות בחזרתם ההדרגתית לשגרה, לאחר שהקדישו תקופה ארוכה את חייהם לטובת הגנת המדינה, ובפיצוי על התקופה הממשוכת בה נעדרו מבתיהם.״

חן קראוס יושבת ראש מפלגת הצעירים בתל אביב ומיוזמות המכתב נמסר: "כשהם שומרים עלינו אנחנו צריכים לשמור עליהם. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יעזרו לצעירים - ובמקרה הזה לאנשי המילואים. אנחנו קוראים לכולם לקנות ולחזק את העסקים של אנשי המילואים, לתמוך בהם ואנחנו מבטיחים להמשיך במאבקנו מול העירייה לפטור מלא לארנונה לשנת 2024".

נזכיר כי זאת לאחר שלפני כחודש עלו קריאות מחיילי המילואים על כך שאינם מצליחים לגמור את החודש, בינהם גם הלוחם במילואים ליאור משייב, שהגיע לדיון בוועדת הכספים בכנסת על מדים, סיפר על ההפסדים העסקיים שלו בעקבות השירות בעזה וקרא: "העלו לנו את השכירות. מפחד להעביר את האשראי על הסימילאק של הילדה".