יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, שוחח היום (חמישי) עם רוני בר-און ודוד פורר ב-103FM לקראת יום הזיכרון והתייחס לפרסום רשימת השיבוצים של הפוליטיקאים בבתי העלמין.

"את מטולה לא סגרו ואת מירון כן?": הסערה בעקבות דברי גולדקנופף
נתניהו בהצהרה דרמטית: "קיבלתי החלטה, נעשה מה שצריך - לרבות ברפיח"

בן שם פתח ואמר: "קודם כל ב'יד לבנים' הדעות חלוקות, יש מכל המגזרים מכל העדות וכל הדתות ואין דעה אחידה. וכבר פנינו לפני חודש לרה"מ וביקשנו להיות שותפים לשיבוצים. שיבצו עכשיו עשרה שרים שלא עשו צבא, ושנה שעברה היה בדיוק אותו דבר וכולם הורידו את עצמם בשבוע האחרון, אז בשביל מה להכניס למתח וללחוץ עם אצבע בעין ולעשות דווקא".

"היינו יכולים לשלוח את סמוטריץ' להר הזיתים ולחברון, למקומות שיכבדו אותו", הסביר, "השיבוצים הם לא נכונים, מזכיר הממשלה ומזכיר הכנסת היו צריכים לשבת ולחשוב לאן ישלחו אנשים. שר הפנים ששירת בצבא הלך לצפת, עיר מאוד דתית ויקבלו אותו באהבה גדולה, ואני חושב שכל שר היה צריך להסתכל לאן הוא מתאים, כי לנגד עיניי קדושת היום ושנהיה ראויים לנופלים שלנו. לא מעניין אותי פוליטיקה".

עוד הוסיף: "יש כל מיני הצעות, אולי לעשות נאום אחיד שיכתוב אותו יו"ר הכנסת עם יו"ר הקואליציה והאופוזיציה, אולי שיניחו זר ולא ידברו כמו שקרה בשנה שעברה, אולי שיבואו נציגים מהאופוזיציה והקואליציה ויניחו זר ביחד ולא ידברו כדי לסמל את האחדות, אבל אין אוזן קשבת ואין מי שמוכן לשמוע. כולם אטומים". 

"יום הזיכרון הוא יום של קדושה, יום שתמיד היה עליו קונצנזוס לאומי, ויהיה שם מלחמת אחים ולא יתנו לדבר. היום היינו אצל שר הביטחון והוא אמר שאין לו השפעה. אני מקווה שכולם יפעלו בשום שכל ויירגעו ונעבור את היום הקדוש הזה יחד כמו שהנופלים נפלו יחד ונלחמו יחד ונתפלל שעם ישראל והמנהיגים שלנו יהיו ראויים להם", סיכם בן שם.

עריכה: אליעזר בן יהודה