ראשי הקואליציה סיכמו הלילה (שני) בישיבתם השבועית על השלמת חקיקת מבנה הוועדה לבחירת שופטים עד חג הפסח עד תום המושב הנוכחי. על שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית נאמר כי הם יובאו לאישור עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה.

"להיענות לביקורת": הצעת הפשרה המפתיעה של ח"כ רוטמן ברפורמה המשפטית
"הצבעתם ימין וקיבלתם שמאל": בליכוד תוקפים את מתווה רוטמן

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגדעון אוקו ב-103FM ותקף את הסיכומים: "הם כנראה חושבים שכולנו מטומטמים. הם רוצים רק להשתלט על הוועדה לבחירת שופטים והשאר ידחה לקיץ. מה שח"כ מילביצקי אמר כרגע זה שהממשלה מתכוונת להשתלט על הועדה למינוי שופטים, בעצם מרכז את הכוח של המדינה לרשות אחת, לממשלה. הוא מדבר פה על כינון דיקטטורה והוא יכול לעטוף את זה במילים יפות על חיזוק הדמוקרטיה, זה חיזוק הדמוקרטיה כמו שאין עם פלסטיני, אני לא מבין את האנשים האלה, זו אחיזת עיניים. לא תהיה פה חצי דמוקרטיה וחצי לא דמוקרטיה". 

"שקר זה אמת ואמת זה שקר, כל החוקים האחרים שמדברים עליהם, שהם חלק מההפיכה המשטרית, הם מרחק יום אחד מלהיות מושלמים. הכול בכינור החקיקה, היום ,מחר, מחתרתיים, יש דיונים על חוק הנצברות, על חוק המתנות, הם ממשיכים לדהור בכל הכוח, הם לא עוצרים אפילו לא לרגע. זה בלוף, זו אחיזת עיניים, הם חושבים שאנחנו מטומטמים. ההתנהלות הזאת שלהם, האופן שבו הם מבקשים להעביר הפיכה משטרית באופן חד צדדי בחופזה, רק יגביר את המחאה. יש לכל אחד ואחת מאיתנו, שרוצה להמשיך לחיות במדינה יהודית ודמוקרטית ולגדל את הילדים שלו במדינה כזאת, חובה מוסרית להתנגד בכל הכוח ובכול הדרכים שהחוק מתיר לו", אמר.

בהמשך, התייחס להתנגדות בליכוד למתווה ואמר כי "גם רוב דמוקרטי לא יכול לבטל את הדמוקרטיה. אני מאוד מוטרד שגם בליכוד, התנועה הלאומית־ליברלית, יש אנשים שרוצים להרוס את הדמוקרטיה הישראלית ולחיות תחת דיקטטורה שבראשה עומד שליט בשם נתניהו וזה מטריד מאוד. אבל בואו לא נשכח, הם פשוט רוצים לקרוע את מגילת העצמאות ואנחנו לא ניתן להם את זה. אני רוצה לחיות במדינה שיש בה שלוש רשויות, בית משפט עצמאי". 

"הלכתי ובדקתי – ב־52' הגישו במפא"י הצעה מאוד דומה להצעה הנוכחית של רוטמן, אתה יודע מי דחה אותה? מנהיג החירות, הליכוד, בגין שאמר שלולא בית משפט עצמאי בישראל אין שום ערובה לחירויות הפרט. התוכנית הזאת, גם המרוככת לכאורה, היא איום ישיר על החירות של כל אזרח במדינת ישראל", טען.

בסיום, התייחס ח"כ להב הרצנו לדו"ח של האוגדה למען להט"ב שחשף עלייה בהתנגדות לקהילה. "חשוב להדגיש שהנתונים מצביעים על כל שרבע מתוך כל הדיווחים על פגיעות להט"בופוביות קרו בשני החודשים האחרונים בשנה האחרונה, ז"א לקראת הקמת הממשלה. זאת התוצאה הישירה של הסתה, הקמת הממשלה הכי להט"בופוביות בתולדות במדינת ישראל. לשם ישראל הולכת, למדינה גזענית, משיחית, למדינת הלכה", אמר.

"אנחנו ביטלנו איסור טיפולי המרה, דאגנו לכך שפונדקאות גם לזוגות גברים תצא לדרך, עשינו הרבה מאוד דברים לקהילה הגאה. יש עוד הרבה מאוד עבודה אבל העובדה ששרים בכירים היום מפיקים פחד ושנאה כלפי אנשים רק בשל נטיית הלב שלהם. אני חושב על אותו בן נוער או בת נוער בשדרות או בקרית שמונה שיושבים בכיתה שלהם, לא בטוחים בזהות שלהם ועכשיו צריכים להתכנס לתוך עצמם, לפחד, זה לא האופן שבו זה אמור להיות. הממשלה אמורה לתת לצעירים את המקום שהם יכולים להגיע לכל מקום שהם רק ירצו", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm