התוכנית לבניית מזח ימי צף להעברת סיוע הומניטרי לעזה עומדת בפני אתגרים לוגיסטיים עצומים, כך דווח הבוקר (ראשון) בניו יורק טיימס מפי דיפלומטים בכירים. 

סיוע מקפריסין לעזה - והקמת הרציף הימי: מאחורי הקלעים של פרויקט ביידן
ביידן והאג'נדה הפרו-פלסטינית: האמת מאחורי הקמת הנמל הימי בעזה

על פי הדיווח, אותם דיפלומטים מתחו ביקורת על התוכניות  ואמרו שהעברת סיוע באמצעות משאיות היא ללא ספק הדרך היעילה ביותר לעזור לעזתים. "ישראל צריכה לפתוח נקודות מעבר חדשות בצפון רצועת עזה ולהקל על מגבלות הכניסה", אמרו לעיתון האמריקאי. לדבריהם, ייקח לפחות כחודשיים לסיים את הבנייה.

כמו כן, על פי ההערכות עלויות הבנייה עשויות להסתכם בעשרות מיליוני דולרים. אומנם כמה מדינות כמו בריטניה ואיחוד האמירויות אמנם הודיעו על תמיכתם בפרויקט, אך לא ידוע עד כה האם הם יסייעו במימונו. כמו כן, לא ברור גם מי ינהל ויאבטח את הנמל ואת שיירות המשאיות שידרשו לחלוקת הסיוע.

ביום שישי האחרון, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישראל תאבטח את הרציף הימי הזמני שיוקם בחופי עזה בתוך מספר שבועות, על מנת להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה. גורמים באו"ם הציעו כי דווקא המשטרה האזרחית של חמאס היא זאת שתהיה אחראית על האבטחה, אולם הביעו ספק שבוושינגטון ובירושלים יקבלו את ההצעה. 

בתדרוך עם עיתונאים בחודש שעבר, אמר סגן שליח האו"ם למזרח התיכון, ג'יימי מקגולדריק, כי הארגון מבקש לעבוד עם מה שנותר מהמשטרה בנושא "השליטה בהמונים". "הצבא הישראלי יכול להתפרס כדי לפטרל את השיירות, אך נוכחותו תהווה אתגר לאו"ם", אמרה דוברת אונר"א, ג'ולייט תומא. הצעה נוספת שנמצאת על הפרק היא שקבלנים פלסטינים פרטיים יטפלו בהפצה תוך תיאום עם האו"ם.