ארבע נשים וגבר נהרגו במהלך אירוע ירי בקניון במדינת וושינגטון, היורה נמלט מהמקום, כך דיווחה היום (שבת) המשטרה ברשתות החברתיות. הירי התרחש בשעה 19:30 (שעון מקומי) בברלינגטון, כ-104 ק"מ צפונית לסיאטל, כך אמר דובר משטרת מדינת וושינגטון, מארק פרנסיס, בהודעה שפורסמה בטוויטר.



דובר המשטרה המקומית הבהיר כי מתנהל מצוד אחר היורה. המשטרה הודיעה כי היא מחפשת "גבר היספני שלבש בגדים אפורים" ונראה הולך לכיוון הכביש המהיר הסמוך לקניון.



בעקבות האירוע, פונה הקניון ממבקרים, כוחות משטרה והצלה רבים הגיעו למקום ובוטל משחק פוטבול שהיה אמור להתקיים בתיכון סמוך. "טרגדיה פגעה בוושינגטון הלילה. לבנו בברלינגטון", אמר המושל ג'יי אינסלי בטוויטר.



עדת ראייה תיארת את הדרמה שהתרחשה בזירה. ברנדי מונטריל סיפרה כי היא צפתה בסרט בקניון כשלפתע נאמר לה כי עליה לעזוב את המקום. "לא ידעתי מה קורה. עובד הקולנוע התנצל ואמר כי עליו להפסיק את ההקרנה. בהתחלה חשבנו שזו מתיחה". עם יציאתם מהמקום ראתה מונטריל כוחות משטרה רבים. "לא ידענו אם זו שריפה, אז חיפשנו עשן ואז שוטרים התחילו לתשאל אנשים מה הם ראו".



התקרית היום מתרחשת פחות משבוע לאחר שתשעה בני אדם נדקרו בקניון במינסוטה, לפני שהיורה נהרג. בתוך כך, ה-FBI חוקר את הקשר של האירוע לטרור.



אתמול הרשויות בארצות הברית סגרו את הטרמינל בנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק, ארצות הברית, לאחר שבסביבות השעה 11:00 (שעון ארצות הברית) הוא פונה לאחר שנמצא רכב נטוש במקום. הרשויות פינו את טרמינל B ואסרו על המראה ונחיתת טיסות, לאחר שמכונית חשודה נותרה ללא השגחה כאמור, כשדלתותיה פתוחות, דיווחו אמצעי התקשורת המקומיים. כעבור שעה דווח כי המסוף נפתח מחדש כשהחלו לצייץ בטוויטר תמונות של רכב שטח שנגרר משם.



במהלך האירוע, נוסעים שיתפו את התמונות במדיה החברתית ובהן נראים אנשי צבא הולכים בשדה התעופה ובנוסף נראו נוסעים רבים הולכים אל מחוץ לטרמינל. "רק נחתתי בנמל וכל הטיסות הנכנסות נדחו. יש חיילים עם רובים בכל מקום", צייץ אחד הנוסעים בטוויטר.



שוטר בנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק. ארכיון. צילום: רויטרס
שוטר בנמל התעופה לה גווארדיה בניו יורק. ארכיון. צילום: רויטרס



טרור בארצות הברית


רצף האירועים ממשיך סדרה של פיגועים שאירעו בניו יורק ובניו ג'רזי לפני פחות משבוע בה נפצעו 31 בני אדם בפעולת טרור נרחבת בארצות הברית. כזכור, אירע פיצוץ בשכונת צ'לסי במנהטן שבניו יורק סיטי ומטען נוסף, סיר לחץ המחובר לשעון עצר, נמצא בסמוך לזירה. לאחר הפיגוע כ-1,000 אנשי אבטחה נפרסו על מנת לתגבר נוכחות ברחובות העיר. 



במקרה נוסף מטען חבלה התפוצץ בניו ג'רזי. המטען, שהוטמן בפח אשפה בסמוך למקום בו היה אמור להתקיים מירוץ תרומות לחיל הנחתים. כתוצאה מהפיצוץ לא היו נפגעים, אך החוקרים טוענים כי אם המטען היה מתפוצץ דקות מאוחר יותר, ייתכן והתמונה הייתה שונה.



בתוך כך, כתב אישום הוגש נגד אחמד חאן רחאמי החשוד באחריות לפיגועים בניו יורק ובניו ג'רזי הכולל עשרה סעיפי אישום, בהם שימוש בנשק להשמדה המונית, ואישום בניסיון רצח מדרגה ראשונה על כך שירה בשוטרים. התביעה מתארת אותו כג'יהאדיסט שהילל את אוסמה בן לאדן. לפי כתב האישום, החשוד רכש רכיבי פצצות באיביי, הכין וידאו ביתי של עצמו כשהוא בודק את חומרי הנפץ תוצרת בית וניהל יומן המתאר את הזעם שלו על "הטבח" שביצעה ארה"ב במוג'האדין באפגניסטן, בעיראק, בסוריה וכלפי הפלסטינים.



מעצר המחבל בניו יורק. צילום: מסך
מעצר המחבל בניו יורק. צילום: מסך