כל פעם שנראה שארגון דאעש לא יכול להיות אכזרי יותר, מתגלה מעשה חדש של הארגון הרצחני. עיתון הדיילי מירור הבריטי דיווח היום (שישי) כי הארגון הוציא להורג תינוק כנקמה על כך שאביו, בעל אזרחות אוסטרלית, ניסה להימלט משטחי הארגון.



התובע הכללי של אוסטרליה, ג'ורג' ברנדיס, מתח ביקורת חריפה על האב ואמר שהאחריות על מות הילד נמצאת בידי כל הורה שמסכן את ילדיו ולוקח אותם לשטחי המלחמה.



ארגון המדינה האסלאמית, ששטף בסערה חלקים נרחבים בסוריה ועיראק נודע באכזריותו כלפי שבויו ואף לוחמיו. בין השאר הוציא הארגון להורג אלפי אנשים, חלקם בעריפת ראשיהם, שריפתם ואף דריסה בעזרת טנקים. בחודשים האחרונים נדחק דאעש ממרבית שטחיו, בירת הארגון בעיראק, העיר מוסול נכבשה כמעט כולה על ידי צבא עיראק וכוחות הקואליציה עובדים בימים אלה על כיבוש העיר א-רקה, בירת הארגון בסוריה.



ג'וזף מרטין, קצין בצבא ארה"ב, שידר אופטימיות בעקבות הישגי הצבא העיראקי בשבועות האחרונים: "ללוחמי המדינה האסלאמית אין מוטיבציה, מעולם לא ראיתי אותם ככה" . בכיר נוסף ציין כי  "אנשי המדינה האסלאמית לכודים. כל אחד מהלוחמים שם שמצפה לצאת ממוסול בקרוב, הולך למצוא את מותו. מי שנמצא במוסול, ימות במוסול. הכוחות כיתרו את כל העיר ואין למי שנמצא בפנים דרך לצאת משם גם אם הם רוצים. אנחנו מתכוננים כבר לשלב הבא של המבצע"