ועדת החינוך ביובלדה, טקסס, אישרה במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) פה אחד, את ההחלטה לפטר את מפקד המשטרה המקומית, זאת בעקבות אופן הטיפול המסורבל בטבח שהתרחש בחודש מאי האחרון. באירוע הירי ההמוני, נרצחו 19 ילדים ושני מבוגרים. עורכי דינו של מפקד המשטרה המפוטר, פיט ארדונו, מסרו בהצהרה כתובה כי "לא בוצעה כל חקירה שהיתה אמורה להוביל לפיטוריו".

תיעוד הטבח חושף: כוחות המשטרה לא פעלו כראוי מול רוצח התלמידים בטקסס
"מרחתי על עצמי דם והעמדתי פני מתה": ילדה שניצלה מהירי בטקסס בעדות מצמררת
טרגדיה כפולה: בעלה של אחת מהמורות שנרצחו בטבח בטקסס מת מהתקף לב

הטבח בוצע על ידי סלבדור ראמוס, נער בן 18, אשר פעל לבד וחוסל ביריות על ידי השוטרים שהוזעקו לזירה. לפני כן, ראמוס הספיק לנהל חילופי אש עם אנשי משמר הגבול האמריקאי, ואז התבצר בתוך בית הספר. כמו כן, הוא ירה בסבתו לפני שנכנס למקום.

הירי בבית הספר בטקסס, רויטרס

על פי הדיווחים שפורסמו בימים שלאחר האירוע, ראמוס קנה כבר ב-17 למרץ נשק חצי אוטומטי בחנות למוצרי ספורט. יום למחרת הוא קנה 375 קליעים עבור אותו רובה. ב-20 למרץ הוא רכש רובה נוסף באותה חנות. עוד פורסם כי היורה העלה שלושה פוסטים בפייסבוק לפני שיצא למסע הרצח. חצי שעה לפני שפתח בירי, כתב הרוצח: "אני הולך לירות בסבתא שלי".

פוסט לאחר מכן, הוא אישר שביצע את הירי אותו הבטיח. הסבתא עצמה, כך על פי המושל אבוט, התקשרה למשטרה לאחר שנורתה ודיווחה להם על האירוע. על פי אבוט, בפוסט השלישי והאחרון, היורה הצהיר על כוונתו ופרסם שהוא עומד להיכנס לבית ספר ולרצוח ביריות את הנוכחים.