שרת הפנים איילת שקד (ימינה) שוחחה היום (חמישי) עם ניסים משעל ורוני בר-און ב-103FM והתייחסה לדיווחים לפיהם שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן לא לוקחים חלק בקבינט הקורונה: "אני לא רוצה לדבר בשמם, סך הכל מי שמוביל את כל נושא הקורונה זה ראש הממשלה ואיתו שר הבריאות, וכל החלטה שהם מביאים לקבינט עובדת בדרך כלל את כל השירים הרלוונטיים".

"העבודה על הקורונה, בניגוד למה שאומרים בתקשורת, היא מאוד רצינית. אם אתם רוצים לשאול את שר האוצר והחוץ, תשאלו אותם. ההחלטה הכי משמעותית שהתקבלה בהובלת רה"מ היא לחסן ראשונים בעולם את החיסון השלישי. אני רוצה לקרוא לאנשים מגיל גיל 60 וגם לצעירים שלא התחסנו, ללכת להתחסן במיידי. הדרך הכי אפקטיבית לחיות לצד הקורונה ללא סגרים זה אם האוכלוסייה כולה תתחסן", אמרה. 

בהמשך דבריה התייחסה לשאלה האם אנחנו בדרך לסגר: "לקחנו החלטה מאוד אמיצה של חיים לצד הקורונה, לא רצינו להרוס את הכלכלה ולחרב עסקים, אך אנשים צריכים ללכת להתחסן. אחרת, אנו יכולים להגיע למספר גבוה של חולים קשה ולא תהיה ברירה, לא ניתן למדינה להידרדר למצב של אי ספיקת מערכת הבריאות".

"כל אחד מאיתנו חייב לקחת אחרות. מי שמעל גיל 60 צריך לצמצם מגעים, לא להגיע לאירועים, לא לצאת למקומות עם אנשים לא מחוסנים. זאת המציאות, ואנו באמת מנסים לשמור על המשק פתוח כמה שאנחנו יכולים. עוד לא נכשלנו ועוד אין סגר, אך כשבנט צעק זאת, זה היה אחרי שרה"מ לשעבר התגאה שאנו המדינה הראשונה בעולם שנכנסת לסגר".

לטענתה, סגר זה לא דבר להתגאות בו: "אנו מנסים ככל שאנו יכולים לא להגיע לשם. הסיבה שלא הטלנו הגבלות זה לא כי למישהו אין כוח פוליטי, אלא כי החלטנו לא להרוס את המשק אם זה לא הכרחי. מי שמחליט לטוס יודע שהוא יכול להסתכן בחזרה לבידוד, צריך לקחת את זה בחשבון. מיום ליום עוד מדינות בעולם הופכות לאדומות. הבדיקות בנתב"ג עובדות בצורה טובה מאוד, וכמה אנשים שכן טסו וחזרו אמרו לי שזה עובד כמו שצריך".

על ההאשמות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כי הממשלה אשמה בכישלון הקורונה הגיבה שקד: "מסתבר שנתניהו אמר להתחיל לחסן את החיסון השלישי רק באוגוסט, ואז בא בטענות כשהתחלנו בחודש יולי".