בתחילת השבוע קיימו כמה ארגוני ימין כנס שמטרתו לקרוא לחזרה להתיישבות בחבל עזה, והשתתפו בו מספר שרים וחברי כנסת. בעיניי הכנס היה מיותר משום שכולנו מבינים שנושא ההתיישבות ברצועת עזה לא מציאותי ובלתי אפשרי בעת הנוכחית. עם זאת, זכותם המלאה של כל מי שמאמין בכך לעשות כנסים בעניין הזה.

מארגן כנס ההתיישבות: "רקדנו ריקוד לא שמח, שרנו תפילה לחזרת השבויים"
בכיר חמאס מאשר: העסקה לשחרור חטופים שגובשה בפריז תכלול שלושה שלבים

הבעיה הגדולה שלי עם הכנס היא ששרים וחברי כנסת בחרו להגיע אליו ולתמוך בו, כשאנחנו יודעים שכל דבר קטן שאומר שר כזה או אחר בעת הזאת זוכה לכותרות לא מחמיאות בדרך כלל ברחבי העולם ויכול להסיח את דעתנו מהמטרות המרכזיות של המלחמה. אני רוצה לשאול את משתתפי הכנס: ההתיישבות בעזה היא באמת הדבר שהכי חשוב עכשיו? אין לנו עוד בעיות ואתגרים לטפל בהם?

שרים רוקדים בכנס ההתיישבות בירושלים (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

אם נוח לכם לשכוח אז אני אזכיר לכם: הבעיה המרכזית שלנו היא שבחלוף למעלה מ־100 ימי מלחמה סינוואר מנהל את האירוע הזה, שולט על מה שנכנס לעזה ולא מספק שום מידע על החטופים שלנו, נסראללה משחק איתנו איך שהוא רוצה וכמובן שמאות אלפי אנשים מפונים מהבתים שלהם כפליטים בארצם. כל אלה הם רק חלק קטן מהבעיות הדחופות והבוערות ביותר שאתם מתעלמים מהן בעצם הדיון בסוגיה הזאת.

במקום ללכת לכנס חסר המשמעות הזה בעת הזאת, הייתי מריע לכם אם הייתם הולכים למעבר כרם שלום לתמוך באנשים האמיצים שחוסמים את מעבר המשאיות לתוך רצועת עזה. זה הרבה יותר חשוב וקריטי עכשיו כי מדינה נורמלית הייתה ממשיכה להזרים בכמויות סיוע הומניטרי לרצועה רק כאשר הייתה מקבלת בתמורה פעולה הומניטרית, אפילו קטנה ביותר, לטובת חטופיה שנמצאים בשבי האויב הרשע. אתם חושבים שחמאס לא רואה שמשתלם לו לא לתת כלום כי הוא מקבל הכל חינם? חמאס הרבה יותר חכם מאיתנו והגיע הזמן שנבין את זה ונודה בזה.

החסימות בכרם שלום נמשכות (צילום: אפרת אברהמי, צו 9)
החסימות בכרם שלום נמשכות (צילום: אפרת אברהמי, צו 9)

ביום שני היה פיגוע משולב בחיפה. הרבה שנים לא היה פיגוע בחיפה ואני שואל את עצמי: אולי כדאי להתחיל לחשוב מה עושים כדי למנוע טרור שמבוצע בידי מחבלים ערבים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה? אין ביטחון בשום מקום במדינה שלנו.

עוד עניין שחשוב לי להתייחס אליו בהקשר של הכנס הזה הוא שהמארגנים קראו לו "כנס הניצחון". איזה ניצחון בדיוק? אתם חולמים או חיים במדינה אחרת? האם מאות אלפי אנשים מפונים החיים כפליטים בארצם זה הניצחון שלכם? לפני שמדברים על "ניצחון" בדמות התיישבות בעזה, בואו ניישב את הגליל ואת יישובי עוטף ישראל בדרום ואז אני אוכל לארגן איתכם כנסים כמה שתרצו. זאת המטרה המרכזית.

לכל השרים וחברי הכנסת שהיו שם אני רוצה לומר עוד משהו: תפסיקו לתקוע אצבע בעין ולהיות שותפים לאירועים רק בשביל כותרות בטלוויזיה ובאתרי החדשות ולהדליק אש בחברה הישראלית. יש מדינה לנהל ומלחמה לנצח בה. רק בזה אתם צריכים להתעסק עכשיו.