בערב החג: צה"ל תקף עמדה צבאית של חמאס בעזה

צה״ל תקף לפני יומיים (שישי) באמצעות כלי טיס עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה. במהלך הפרת הסדר האלימה הופעלו מטענים והושלכו רימוני רסס לעבר כוחות צה״ל. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות נערכו מול הפרת הסדר ופעלו באמצעים לפיזור הפגנות. 

לכתבה המלאה

תקיפת מטרות חמאס ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

הבית הלבן אישר: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובנימין נתניהו ייפגשו בניו יורק

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אישר לפני יומיים (שישי) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ייפגש ביום רביעי הבא עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בניו יורק, במסגרת עצרת האו"ם. השניים צפויים לדון בערכים הדמוקרטים המשותפים לארה"ב וישראל, כך נמסר, וסאליבן הוסיף כי ביידן ישוחח עם נתניהו גם על "חזון של אזור משולב ומשגשג" וכן על דרכי התמודדות עם האיום האיראני.

לכתבה המלאה

ביידן נגד נתניהו ונגד הרפורמה: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו" (צילום: רויטרס)

נעים להכיר: התינוקות הראשונים לשנת תשפ״ד

במרכז הרפואי וולפסון התינוק הראשון לשנת תשפ״ד נולד לפני יומיים (שישי) בשעה 18:37 במשקל 3.285 ק"ג. רגע אחרי כניסת החג, בשעה 18:37 נולד התינוק הראשון לשנת תשפ״ד במרכז הרפואי וולפסון למשפחת סרוסי מהעיר חולון. את הלידה ליוותה המיילדת אירנה פנטניק. בביה"ח רמב"ם לשירה ועידן גזי (39), תושבי קריית ים, נולד בן הזקונים והראשון ברמב"ם לשנת תשפ"ד, במשקל 3,505 גרמים. 

לכתבה המלאה

 היולדת לי שי סרוסי (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
היולדת לי שי סרוסי (צילום: המרכז הרפואי וולפסון)

לקראת שיתופי פעולה נוספים? פרטים חדשים מביקורו של קים ג'ונג און ברוסיה

בצל פסגת המנהיגים שהתקיימה בין קים ג'ונג און לוולדימיר פוטין, התקשורת בצפון קוריאה דיווחה אתמול (שבת) כי מנהיגם "התרשם עמוקות" מביקורו במפעל לייצור מטוסי קרב רוסיים. קים סייר במתקנים לתכנון והרכבת מטוסים במפעל ברוסיה, שם הוא "נדהם מהפוטנציאל המודרני העשיר של תעשיית ייצור המטוסים הרוסית", דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. במהלך הביקור, פגש קים טייסים, טיפס על מטוס קרב מסוג Su-57 מהדור החדש, וצפה בטיסת ניסוי. 

לכתבה המלאה

קים ג'ונג און מבקר במפעל לייצור מטוסים ברוסיה (צילום: KCNA via REUTERS)
קים ג'ונג און מבקר במפעל לייצור מטוסים ברוסיה (צילום: KCNA via REUTERS)

פסלו של דוד בן גוריון בתל אביב הוצת; חשוד בביצוע המעשה נעצר

אלמונים הציתו אתמול בלילה (שבת) את פסלו של ראש הממשלה לשעבר דוד בן גוריון סמוך לחוף פרישמן בתל אביב. עוברי אורח שהגיעו למקום הבחינו בשינוי שחל בפסל המוכר ודיווחו על כך למשטרה. נסיבות המקרה טרם התבררו ונפתחה חקירה שלאחריה נעצר חשוד, דר בית בן 34 מעורער בנפשו שמוכר לרשויות.

לכתבה המלאה

פסלו של דוד בן גוריון הוצת בחוף פרישמן בתל אביב (צילום: פלאש 90)
פסלו של דוד בן גוריון הוצת בחוף פרישמן בתל אביב (צילום: פלאש 90)

רוסיה צריכה לחשוש? הצעד של אוקראינה שעלול לגבור על המעצמה
תקיפות רבות נרשמו בשבוע שעבר מצד אוקראינה בחצי האי קרים, שפגעו בספינות מלחמה וטילים רוסיים. הערכות הנזק שנגרם הגיעו למיליארדי פאונד והעלו את השאלה - האם אוקראינה מתכוננת לכבוש מחדש את קרים, שרוסיה סיפחה ב-2014?

לכתבה המלאה

גשר חצי האי קרים (צילום: רויטרס)
גשר חצי האי קרים (צילום: רויטרס)

אלו המדינות החזקות בעולם ב-2023: לאיזה מקום הגיעה ישראל?
הדירוג שפורסם על ידי US News בחן כמה השפעה יש לכל מדינה בעולם, כמו גם את כוחן הפוליטי, הכלכלי והצבאי ואת מדיניות החוץ וביטחון. מדינות אלו מקרינות את השפעתן על הבמה העולמית. ישראל אמנם ירדה מקום אחד בדירוג העולמי, אך עדיין התברגה למקום מכובד - זאת הרשימה המלאה לשנת 2023.

לכתבה המלאה

ישראלים עם דגל ישראל (צילום: REUTERS/Eliana Aponte)
ישראלים עם דגל ישראל (צילום: REUTERS/Eliana Aponte)

חמאס באיום ישיר על ישראל: "נחזור לתקופת האינתיפאדה"

שייח' סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, נפגש אתמול (שבת) בביירות עם משלחת מהנהגת החזית העממית בראשות סגן המזכ"ל שלה, ג'מיל מז'ר. השניים קראו לחמאס ולחזית העממית להסלים את ההתנגדות שלהם נגד ישראל ולתמוך בסוגיית האסירים. כמו כן, הביעו תמיכה במאמצים לייצב את הפסקת האש במחנה עין אל-חילווה.

לכתבה המלאה

חמושי חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)
חמושי חמאס בעזה (צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90)

שנה למותה של מהסא אמיני: המחאות התחדשו ברחובות איראן

במלאת שנה למותה של הצעירה הכורדית מהסא אמיני שהצית מחאות ענק הידועות גם בתור 'מחאות החיג'אב' נגד המשטר האסלאמי ברחבי איראן, הפגנות נרשמו שוב אמש בערים רבות במדינה, ובהן גם הבירה טהראן. רבים מהמפגינים קראו קריאות שהפכו לפופולריות של "נשים, חיים, חופש". מפגינים נוספים קראו קריאות מוות לעלי ח'אמנאי, המנהיג העליון במדינה. 

לכתבה המלאה

עימותים בין משטרת איראן למפגינים על מותה של מהסא אמיני (צילום: רויטרס)