חדשות השבת: גופתו של החטוף אלעד קציר ז"ל הוחזרה לישראל לאחר מבצע בח'אן יונס. בתוך כך, חמאס דחה את הצעת ישראל לעסקת החטופים - אך ישלח מחר משלחת לקהיר במטרה לחדשה. נציבת שירות שב"ס לשעבר, קטי פרי, חשפה כי חלק ממחבלי הנוח'בה ישבו בכלא הישראלי ושוחררו. פיגוע התרחש בצומת מגידו ביום שישי, ורעידת אדמה חריגה בניו יורק תועדה ביום שבת.

סוף טראגי: גופתו של החטוף אלעד קציר הוחזרה הלילה לישראל

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) כי גופתו של החטוף הוחזרה לישראל הלילה (בין שישי לשבת) במבצע של צה"ל בח'אן יונס. לפי מידע מודיעיני, הוא נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא״פ. כזכור, אלעד הוא הבן של חנה קציר שחזרה פצועה באורח קשה בעסקת החטופים הקודמת. אחותו כרמית קציר פרסמה פוסט בפייסבוק ובו כתבה: "ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן".

לכתבה המלאה >>

אלעד קציר ז''ל  (צילום: באדיבות המשפחה)
אלעד קציר ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

"אין התקדמות": חמאס דחה את הצעת עסקת החטופים | דיווח

חמאס דחה את הצעת הפסקת האש ושחרור החטופים המחודשת שהציעה ישראל – כך דיווחה בשישי רשת CNN. גורמים דיפלומטיים אמרו לרשת האמריקאית כי "חמאס טוען כי ישראל לא מתייחסת לדרישות שהציג חמאס, וכי ההצעה לא מחדשת דבר לעומת קודמתה". עם זאת, בשבת דווח כי משלחת מנהיגות של חמאס בראשות ד"ר חליל אל-חיה תצא מחר לקהיר. גורם מוביל בארגון הטרור חמאס אמר לאל-ג'זירה שמגעים אינטנסיביים מתנהלים בין מנהיג ארגון הטרור חמאס בחו"ל איסמעיל הנייה למתווכים לחידוש המשא ומתן בקהיר.

לכתבה המלאה >>

עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)
עיסמאיל הנייה (צילום: רויטרס)

הטעות המביכה של מפקד 8200 שחשפה את זהותו ברשת

הגארדיאן הבריטי פרסם ביום שישי תחקיר לפיו פרצת אבטחה הובילה לחשיפת זהותו של תא"ל יוסי שריאל, מפקד יחידת 8200, אחת מסוכנויות המודיעין החזקות בעולם בקנה אחד עם סוכנות הביטחון הלאומי האמריקנית, ובעלת יכולות מתקדמות פרי פיתוח ישראלי ואמריקני. לפי הדיווח, מפקד היחידה הותיר את זהותו חשופה ברשת. פרצת האבטחה מקושרת לספר שפרסם באמזון ושהשאיר שובל דיגיטלי בחשבון גוגל פרטי שנוצר על שמו, יחד עם תעודת הזהות שלו וקישורים למפות ופרופילי לוח השנה של החשבון האישי שלו.

לכתבה המלאה >>

גבר מקליד במחשב, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
גבר מקליד במחשב, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

חשד לניסיון פיגוע: נער חמוש בפטיש ניסה לתקוף שוטרים בצומת מגידו

נער בן 17, אזרח ישראלי ערבי, נורה ונעצר בשישי בצהריים בתחנת הדלק בצומת מגידו, לאחר שעל פי החשד ניסה לתקוף שוטרים בפטיש. לעדות השוטרים שהיו במקום, הוא התקרב לעברם כשהוא נושא תיק על כתפו, ולפתע שלף ממנו פטיש ונופף בו בכוונה לתקוף אותם.

לכתבה המלאה >>

ניידת משטרה. אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה. אילוסטרציה (צילום: אבשלום ששוני)

קטי פרי חשפה: חלק ממחבלי הנוחבה ב-7 באוקטובר ישבו בכלא הישראלי

נציבת שירות בתי הסוהר לשעבר קטי פרי חשפה היום (שבת), כי בין מחבלי הנוחבה שנכלאו לאחר השבעה באוקטובר היו מחבלים עם דם על הידיים שישבו בעבר במאסר במתקני כליאה בישראל ושוחררו.

לכתבה המלאה >>

חמאס חדירה לישראל חרבות ברזל (צילום: רויטרס)
חמאס חדירה לישראל חרבות ברזל (צילום: רויטרס)

מטח חסר תקדים של כטב"מים וטילים: כך תגיב איראן לחיסול הדרמטי בסוריה?

ישראל העלתה השבוע כוננות בגבול הצפוני, ועוקבת בדריכות אחר סימנים להסלמה, לאחר חיסול מוחמד רזא זאהדי בדמשק, המיוחס לישראל. גורמים אמריקאים מסרו לרשת CBS כי לפי הערכות מודיעיניות, התגובה האיראנית תגיע כבר בשבוע הקרוב – לקראת סיום חודש הרמדאן. רמטכ"ל איראן התייחס לחיסול, ומסר כי "מדובר בצעד מטורף, ארה"ב שותפה לפשע הזה".

לכתבה המלאה >>

משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
משמרות המהפכה (צילום: IRGC/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)

במהלך דיון במועצת הביטחון: רעידת אדמה חריגה בניו יורק | צפו

רעידת אדמה בעוצמה 5.5 דרגות הורגשה ביום שישי בניו יורק ובניו ג'רזי - אזור שאינו מועד לרוב לרעידות אדמה. לפי שעה טרם דווח על נפגעים או נזק. הרעש התרחש כשבמועצת הביטחון של האו"ם קיימו דיון על מצבם הקשה של ילדים פלסטינים ברצועת עזה מאז פרוץ המלחמה. דבריה של נציגת ארגון סיוע הופרעו כאשר האדמה רעדה תחת הדוברים, והשגריר הפלסטיני אמר: "את מרעידה את האדמה".

לכתבה המלאה >>

מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: רויטרס)
מועצת הביטחון של האו''ם (צילום: רויטרס)