חיפושים אחר ספיר נחום בת ה-24 מהצפון ש"נעלמה"; בן זוגה לשעבר - נעצר

חשש כבד לחייה של ספיר נחום, בת 24, תושבת עכו שנעדרת מאז שיצאה מביתה ברחוב הרצל ביום חמישי האחרון. בן זוגה לשעבר עוכב לחקירה. הוא עבריין המוכר למשטרה, ולנחום יש שני ילדים משותפים.

 במשטרה מבינים כי כל שעה שחולפת תקשה עליהם בחקירה ובאיתור מקום הימצאה של נחום. לא בכדי ישנם גורמים במשטרה הטוענים: "אין לנו כרגע מושג מה עלה בגורלה. אנחנו בודקים בכל הכיוונים וחייבים להגיע אליה מהר ככל שניתן".בין היתר ביצעה המשטרה חיפושים נרחבים ברחבי העיר עכו וכן באזורים שונים בגזרת המחוז, לצד הפעלת יחידות מבצעיות שונות ובהם יחידות הפרשים, נוהגי כלבים, יחידת הג'יפים וכן שימוש ברחפנים ובמסוק. 

לכתבה המלאה

ספיר נחום בבוקר ההיעלמות (צילום: מצלמות אבטחה)
ספיר נחום בבוקר ההיעלמות (צילום: מצלמות אבטחה)

ביידן מבהיר: "אין כרגע שום תוכנית סופית לביקור בישראל"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע כי "ייתכן שאבקר במזרח התיכון בקרוב ואפגש עם גורמים ישראלים וממדינות ערביות, אם אכן אטוס". עם זאת, הוא הבהיר כי "אין כרגע שום תוכנית סופית" לביקורו בישראל.

רשת NBC האמריקאית דיווחה כי הבית הלבן החליט לדחות את ביקור הנשיא בחודש נוסף, כך שיתקיים בחודש יולי ולא ביוני כפי שתוכנן עד כה. בדיווח מצוטטים גורמיים מדיניים שדיברו עם NBC, דיפלומט זר ושני אמריקאיים אשר סיפרו כי ביידן לא ימריא לערב הסעודית בסוף יוני ולכן גם ביקורו המתוכנן בישראל ידחה. סיבת הדחייה טרם פורסמה, אך לטענת הגורמים התאריכים הסופיים טרם נקבעו.

לכתבה המלאה

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

בתגובה לביקור מנכ"ל סבא"א בישראל: איראן באיום חריף על המעצמות

איראן הגיבה על ביקור הפתע של מנכ"ל סבא"א בישראל באיום חריף על המעצמות החברות בסוכנות הגרעין הבינלאומית וטענה כי מדובר בפעולה שעומדת בסתירה לנייטרליות של הסוכנות. בנוסף, טהרן נשבעה להראות "תגובה מיידית" לכל מהלך נגדה מצד ארה"ב ומדינות אירופה בסבא"א. 

לכתבה המלאה

ראש הממשלה בנט ומנכ''ל סבא''א ד''ר רפאל גרוסי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ראש הממשלה בנט ומנכ''ל סבא''א ד''ר רפאל גרוסי (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

זעם בקפריסין על האימון המשותף עם צה"ל: "התפתחות מסוכנת למדינה"

מפלגת האופוזיציה הראשית בקפריסין כינתה את התרגיל הצבאי המשותף עם צה"ל "התפתחות מסוכנת למדינה". "אי אפשר להפוך את השטחים והערים של ארצנו למגרשי אימונים של אף צבא זר", טענה מפלגת "אקל" הקומוניסטית. "קפריסין צריכה להימנע משיתוף פעולה עם צבא זר עם היסטוריה של כיבוש, קולוניזציה, פשעי מלחמה והפרת חוקים בינלאומיים, כל אלה מזכירים לנו את הכיבוש הטורקי באי".

לכתבה המלאה

תרגיל צה''ל בקפריסין  (צילום: דובר צה''ל)
תרגיל צה''ל בקפריסין (צילום: דובר צה''ל)

האנטישמיות בצרפת מרימה ראש? ארבעה חברי תא ניאו-נאצי נעצרו

תא ניאו נאצי נחשף שלשום בצרפת לאחר שמאות שוטרים השתתפו במעצרם של ארבעה חברי התא, לאחר שעל פי החשד הם חיפשו לפגוע ביהודים. הארבעה נעצרו בבתיהם סמוך לעיר מולהאוס שבמחוז אלזס, כאשר בזמן המעצר אותרו כמויות נשק אדירות. על פי הודעת הרשויות בצרפת, בין כלי הנשק נמצאו למעלה מ-40 אקדחים וכ-120 אלף קליעים. הארבעה נעצרו כאמור לאחר שעלה החשד כי חיפשו אחר יהודים בשטרסבורג, בזמן שהתקיים משחק כדורגל בעיר.

לכתבה המלאה

דיווח איראני: מומחה לטילים ותעופה מת "בנסיבות לא ברורות"

פעם שנייה בתוך כשבוע: כלי תקשורת באיראן דיווחו אתמול כי ד"ר איוב אנתזארי, מומחה בתחום הטילים, תעופה וחלל מת בנסיבות לא ידועות. על פי כלי התקשורת באיראן, ד"ר אנתזארי מת כבר ב-31 למאי וטרם מותו עבד במפעל של מכון המחקר AIO. העיתון הכווייתי אל-קבאס דיווח מפי מקורות איראניים כי אנתזארי הוזמן לארוחת ערב עם מכר בעיר יזד לפני מותו.

לפי הדיווח, בשובו מארוחת הערב, הידרדר מצבו הבריאותי והוא הועבר לבית החולים סייד א-שוהדא בעיר. עוד דווח כי המומחה האיראני סבל מדימום פנימי חמור ומת שעתיים לאחר פינויו, חרף מאמצי הרופאים להציל את חייו.  

לכתבה המלאה

ראש ממשלת לבנון מאשים: "ישראל פולשת למשאבי המים שלנו"

ראש ממשלת לבנון הזמני, נאג'יב מיקאתי, האשים היום (ראשון) את ישראל ביצירת משבר מים במדינתו, באמצעות פלישה והשתלטות על משאבי המים של לבנון. "האויב הישראלי מנסה ליצור משבר חדש באמצעות השתלטות על העושר הימי של לבנון, על ידי קביעת עובדות בשטח באזורים בהם לבנון נצמדת לזכויותיה, וזה מסוכן מאוד", אמר מיקאתי.

לכתבה המלאה

נג'יב מיקאתי (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
נג'יב מיקאתי (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

אוקראינה מבהירה: "לא נמשיך במשא ומתן עם רוסיה עד לנסיגת הכוחות"

יועצו של נשיא אוקראינה, מיכאלו פודוליאק, התייחס היום (שבת) להצעתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, לתווך בשיחות בין קייב למוסקבה לסיום המלחמה והבהיר כי "אין טעם לנהל משא ומתן עם רוסיה עד לנסיגת הכוחות מעבר לגבול האוקראיני". 

במקביל לכך, אוקראינה הודיעה כי היא ממשיכה בדחיקת הכוחות הרוסיים בסיוורודונצק, כאשר קרבות עזים עדין מתנהלים בעיר, זאת כחלק מהניסיון הרוסי לכבוש את אזור דונבאס המזרחי. מושל מחוז לוהנסק טען כי הכוחות הרוסיים ספגו תבוסות קשות והם מפוצצים גשרים מעל נהר סיברסקי דוניץ כדי למנוע מאוקראינה להכניס תגבורת צבאית ולספק סיוע לאזרחים בסיוורודונטסק.

לכתבה המלאה

הרס בסוורודונצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Serhii Nuzhnenko)
הרס בסוורודונצק, אוקראינה (צילום: REUTERS/Serhii Nuzhnenko)

פיצוץ מכולות אדיר בבנגלדש: לפחות 49 איש נהרגו

הרשויות בבנגלדש דיווחו כי לפחות 49 בני אדם נהרגו ויותר מ-300 איש נפצעו בשריפה מסיבית שפרצה היום (ראשון) במחסן מכולות בדרום מזרח המדינה. בין ההרוגים ישנם לפחות חמישה כבאים, כאשר לפחות 50 כבאים נוספים ו-10 שוטרים נפצעו. השריפה שפרצה גרמה לפיצוץ אדיר של מכולות מרובות ובכך פגעה בעשרות אנשים וכוחות חילוץ.

מקום הפיצוץ בבנגלדש (צילום: רויטרס)
מקום הפיצוץ בבנגלדש (צילום: רויטרס)

בשל עוצמת הפיצוץ, הורגש הרעד בשכונה הסמוכה והתנפצו זכוכיות של חלונות במספר בניינים. "הפיצוץ פשוט זרק אותי במרחק של כ-10 מטרים מהמקום בו עמדתי. הידיים והרגליים שלי מלאי כוויות", שיתף נהג משאית שהיה במקום.

לכתבה המלאה