הרמטכ"ל האמריקאי מבהיר: לא נספק לאוקראינה את הנשק הייחודי

מארק מיילי, הרמטכ"ל האמריקאי, התייחס לבקשתה של אוקראינה לקבלת טילי ארוכי טווח מסוג "ATACMS". הוא הבהיר כי הטילים לא יסופקו לאוקראינים, אך הדגיש כי הצבא האמריקאי שוקל העברה של נשקים לטווח ארוך מסוגים אחרים.

וא הסביר כי הסיבה לכך היא מיעוט יחסי של סוג הטילים הזה בארסנל הנשק האמריקאי. "יש מערכות אחרות שיכולות להגיע לטווח של טילי ה- 'ATACMS'. כמו מל"טים למשל, גם הבריטים מחזיקים במספר מערכות לטווח ארוך", ציין הגנרל הבכיר. 

לכתבה המלאה

תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)
תותח מדגם הוביצר במלחמה באוקראינה (צילום: REUTERS/Stringer/File Photo)

הירי בעיר העתיקה: המשטרה - מדובר במחבל; שביתה כללית הוכרזה במגזר הערבי

פיגוע ירי אירע הלילה (בין שישי לשבת) באזור שער השלשלת שבעיר העתיקה בירושלים. הפיגוע בוצע ע"י מוחמד אלעסיבי שעוכב לבידוק ביטחוני ותקף את השוטרים, אין נפגעים. במהלך השעות האחרונות התפתח קרב גרסאות בין המשטרה למשפחתו של אלעסיבי. לטענת המשפחה, הוא לא היה מחבל וניסה להגן על אישה שהותקפה במקום. במשפחה דרשו מהמשטרה להראות את צילומי האבטחה במקום. מח"ש פתחה בבדיקת האירוע. 

על פי גרסת המשטרה, תחילה, אלעסיבי, תושב אזור חורה בן 26, עוכב לתשאול ע"י הכוחות במקום. במהלך התשאול, התנפל לפתע לעברם של השוטרים, חטף את נשקו של אחד מהם ואף ביצע בו ירי. השוטרים נאבקו בו והצליחו לנטרל את המחבל. 

לכתבה המלאה

זירת הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיגוע בעיר העתיקה (צילום: משטרת ישראל)

ביטן נגד נתניהו: "שרי הליכוד צריכים לסרב לקבל את תפקיד שר הביטחון"

ברקע הסאגה סביב הדחתו של שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו, חבר הכנסת דוד ביטן תקף אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתוכנית "שישי בחמש" בערוץ 12 ואמר כי "גלנט פוטר רק בגלל הדברים שהוא אמר, אני חושב שזה לא היה נכון ואני מציע לכל שר בליכוד לא לקחת את תפקיד שר הביטחון. יש חברות ויש אחווה בתוך הליכוד וזה לא ייתן שום דבר, גם אם הם רואים את זה כקידום פוליטי. שיגלו עמוד שדרה ויפסיקו לרוץ אחרי תפקידים".

לכתבה המלאה

דוד ביטן   (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גורמים בכירים בקואליציה: "אנשי המחנה הממלכתי הרגו את המשא ומתן"

גורמים בכירים בקואליציה התייחסו אמש (שישי) למשא ומתן סביב הרפורמה במערכת המשפט וטענו כי "ברגע שאנשי המחנה הממלכתי הודיעו אחד אחרי השני: מיכאל ביטון, חילי טרופר, אורית פרקש - שלא יקום ולא יהיה אפילו שופט אחד שיכול להתמנות ברוב רגיל בקואליציה, -הם הרגו את משא ומתן, את הרעיון לנסות ולהגיע להסכמה כוללת על הכל".

לכתבה המלאה

בני גנץ בסיעת המחנה הממלכתי  (צילום: מתן וסרמן)
בני גנץ בסיעת המחנה הממלכתי (צילום: מתן וסרמן)

דיווח: התקיפה בסוריה כוונה נגד משלוח שבבים להכוונת טילים

רשת הטלוויזיה הסעודית "אל-ערביה" חשפה פרטים חדשים על התקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק הלילה. על פי הדיווח, התקיפה כוונה למשלוח של שבבים להכוונת טילים ולא לעבר אנשי משמרות המהפכה. עם זאת, מוקדם יותר היום כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי מילאד היידרי, חבר, יועץ וקצין צבאי בארגון משמרות המהפכה האיראני, נהרג בתקיפה אווירית. המרכז הסורי לזכויות האדם טען כי עוד ארבעה קצינים נוספים בכוח הצבאי האיראני נהרגו. 

לכתבה המלאה

תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)
תקיפה בסוריה (צילום: SANA/Handout via REUTERS)