הפיכה ברוסיה? חיילי כוח ואגנר באיום ממשי על צבא המדינה

יום דרמטי במיוחד עובר על רוסיה, כאשר לראשונה מאז עליית הנשיא ולדימיר פוטין לשלטון ישנו איום ממשי על המשך שלטונו, לאחר שראש כוח ואנגר יבגני פריגוז'ין פתח בפלישה לתוך רוסיה וכוחותיו דוהרים למוסקבה.

לפי הדיווחים, כוחותיו של פריגוז'ין נמצאים בדרכם מוסקבה, ככל הנראה במטרה להטיל עליה מצור. זאת, במקביל לדיווחים על "שיירת אווירית" של בכירים שמנסים להימלט ממוסקבה. בתגובה לדיווחים אלו, בקרמלין טענו כי פוטין לא ברח מהעיר אלא נמצא ועובד מהקרמלין, כרגיל. 

לכתבה המלאה 

בעקבות הלחימה והמתיחות הרבה, משרד החוץ הודיע היום על אזהרת מסע לרוסיה, ואמר: "לאור האירועים ברוסיה בעת הזו, משרד החוץ ממליץ לאזרחים ישראלים לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות". 

שיירת ואגנר בדרך למוסקבה (צילום : רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

רכוש הוצת, אבנים יודו: עימותים אלימים בין מתנחלים לפסלטינים בכפר אום צפא

מתנחלים הציתו היום רכוש של פלסטינים, לאחר שנכנסו לכפר אום צפא. במהלכו, נוצר עימות אלים בינם לאזרחים הפלסטינים שכלל יידוי אבנים במקום. כוחות צה״ל ומג״ב הוזנקו למקום, ופעלו לפזר את החיכוך באמצעים לפיזור הפגנות. בעקבות המקרה, מתנחל עוכב על ידי הכוחות והועבר להמשך טיפול משטרת ישראל. לוחם צה"ל נפצע מאבן שהושלכה וקיבל טיפול רפואי, ולבסוף החיכוך פוזר. מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא ימשיך לפעול בנחישות לעצירת כל הפעלת אלימות והשחתת רכוש, וכי הוא מגנה אירועי פשיעה לאומנית מסוג זה".

התגובות לעימותים הקשים לא איחרו לבוא, ושגריר גרמניה גינה בתוקף את המקרה: "מזועזע מחזרתה של אלימות מתנחלים שוב, הפיגועים האחרונים לא יכולים לשמש תירוץ לכך".

לכתבה המלאה

בליכוד מגיבים לדיווח הדרמטי: "כתב האישום - אירוע שלא היה צריך להתרחש"

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התארח אמש בתוכנית "אופירה וברקוביץ", והתייחס לדיווח לפיו השופטים מסרו לפרקליטות, כי הסיכוי להוכיח שוחד במסגרת תיק 4,000 אינו גבוה. "אי אפשר להגיד שכל מה שאנחנו עוברים סביב נתניהו תרם למדינה, להקים קואליציות. שילמנו מחיר יקר מאוד על המהלכים שהיו נגדו", טען. 

לכתבה המלאה

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט

מחבל פתח באש במעבר קלנדיה; מאבטח נפצע באורח קל

מאבטח נפצע באורח קל בכף ידו הלילה בפיגוע ירי שאירע במעבר קלנדיה. המחבל חוסל על ידי הכוחות שפעלו במעבר. בסמוך לשעה 02:40, הגיע למעבר קלנדיה בעוטף ירושלים מחבל וביצע פיגוע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במעבר. המחבל, שפרטיו טרם התבררו עד כה, הגיע רגלית מכיוון איו"ש וירה מנשק מסוג M-16.

כוחות הבטחון שפעלו במעבר, חתרו למגע, ירו לעברו והוא נוטרל. הנשק באמצעותו ביצע את הירי, נתפס על ידי השוטרים לצד מספר מחסניות ששימשו אותו. במהלך חילופי האש, כאמור, מאבטח אזרחי שפעל במעבר נפגע באורח קל (עפ״י גורמי רפואה) ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. 

לכתבה המלאה

הנשק שנתפס על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)
הנשק שנתפס על המחבל (צילום: דוברות המשטרה)

צומת תפוח: יהודיה רצה עם סכין מונפת לעבר חיילים ונורתה

מוקדם יותר ביום שישי אירע אירוע חריג בצומת תפוח, לאחר שיהודיה שככל הנראה רצתה להתאבד רצה לעבר חיילים במקום עם סכין מונפת. היא נורתה ונפצעה באורח בינוני, לאחר שלא הגיבה לנוהל מעצר חשוד שהופעל מולה. הרקע נמצא בבדיקה. היא קיבלה טיפול ראשוני מהחיילים בשטח, ופונתה לבית החולים. 

לכתבה המלאה

אירוע חריג בצומת תפוח  (צילום: אריאל נוסבאום/TPS)
אירוע חריג בצומת תפוח (צילום: אריאל נוסבאום/TPS)

תאונת פגע וברח בחיפה: הולך רגל נהרג לאחר שנפגע מרכב; הנהג הפוגע נמלט

תושב חיפה נהרג אתמול לאחר שנפגע מרכב ברחוב הדר בעיר. תחילה, הוא נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים רמב"ם, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך שם לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. 

הנהג הפוגע נמלט מהמקום. כוחות משטרה הגיעו אל הזירה, ומנסים לאתר מצלמות אבטחה, מעבר לעדויות שנקבעו מעוברי האורח ששהו במקום בעת התאונה הקשה, על מנת לאתר אותו. 

לכתבה המלאה

זירת התאונה הקטלנית בחיפה. באדיבות דוברות מד"א (צילום : דוברות מד"א)