רוסיה תקפה בקייב בתגובה להפצצת גשר קרים; פוטין: "נקמה"

רוסיה הפציצה את קייב ואזורים נוספים ברחבי אוקראינה, זאת בתגובה לפיצוץ גשר קרים במהלך סוף השבוע. גורמים אוקראינים עדכנו כי 84 טילי שיוט נורו לעבר קייב וערים נוספות, וכן יותר מ-20 מל"טי תקיפה, בהם מל"טים איראניים. עוד נמסר כי לפחות 11 בני אדם נהרגו, ו-64 נפצעו בתקיפה.

ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, הצהיר כי מתקפת הטילים באוקראינה מהווה נקמה על הפצצת הגשר המוביל מרוסיה לחצי האי קרים. הוא איים: "אם נותקף שוב במתקפת טרור, תגובתנו תהיה קשה ומהירה".

לכתבה המלאה

הפצצות כבדות בקייב. באדיבות רויטרס

בלבנון מגיבים לאיומים של גנץ: "״ביירות לא נתונה לסחטנות ישראלית", דיווח: נקבע מועד החתימה על הסכם הגבול הימי

גורם בכיר בממשל לבנון התייחס לאיומיו של שר הביטחון גנץ לאחר הקשחת העמדות הלבנונית, והגדיר את איומיה של ישראל כ״הפחדות״. הוא העריך: "ישראל לא תצא להרפתקה צבאית נגד לבנון ותל אביב יודעת היטב כי הסלמה אינה אינטרס בשלב זה״.כך דווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" בלונדון.

בתוך כך, ערוץ "אל-ערבי" דיווח מפי מקורות רשמיים בלבנון כי הסכם הגבול הימי ייחתם ב-20 באוקטובר. עוד דווח כי "נעשות הכנות לקראת הודעה על הסכם רשמי בנושא סימון הגבולות בין ישראל ולבנון".

לכתבה המלאה

חיזבאללה באיום נוסף על אסדת כריש. צילום: רשתות ערביות

"הפרת זכויות אדם בסיסיות": בריטניה בצעד דרמטי נגד "משטרת המוסר"

ערוץ "איראן אינטרנשיונל" המזוהה עם האופוזיציה האיראנית, דיווח כי בריטניה תטיל סנקציות נגד "משטרת המוסר", והעומדים בראשה. הממלכה הבריטית תטיל גם כן סנקציות נגד שלושה דמויות ביטחוניות בכירות ברפובליקה האסלאמית "על ביצוע הפרות חמורות של זכויות אדם". זאת, על רקע המחאות ששוטפות את איראן, בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, שעל פי החשד, הוכתה למוות על ידי "משטרת המוסר".

לכתבה המלאה

25 הרוגים, 52 נעדים: שטפונות כבדים פוקדים את ונצואלה

רמיג'יו צ'באלוס, סגן הנשיא לביטחון האזרח, מסר בראיון לטלוויזיה המקומית בונצואלה כי חמישה נהרות קטנים הוצפו בעקבות הגשמים העזים, מה שהוביל לשטפונות הכבדים. "איבדתי את אשתי ואת בני בן החמש", אני אפילו לא יכול לדבר", סיפר נהג מונית מקומי שנקלע יחד עם משפחתו לשטפונות.

לכתבה המלאה

שטפונות קשים במרכז ונצואלה. באדיבות רויטרס

המצוד אחר המחבל בפיגוע בשועפאט נמשך, הרמטכ"ל כוכבי: "נמנעים כאן פיגועים באופן יומיומי"

המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום שועפאט בירושלים נמשך. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע לזירה בה התרחש פיגוע הירי במהלכו נהרגה לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר ז"ל וביצע תחקור ראשוני עם המפקדים ושוחח עם מפקדי ולוחמי פלוגה ב׳ בגדוד ארז, בה שירתה סמל נועה לזר ז"ל. "בזכותכם נמנעים פיגועים ומתבצעים סיכולים באופן יומיומי", אמר כוכבי, "הפעילות שלכם מתחברת לפעילות של צה"ל לאורך קו התפר, בצירים ובמרחב איו"ש במבצע 'שובר גלים' בחודשים האחרונים.
לכתבה המלאה
פעילות המשטרה בזירת פיגוע הירי בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)