שלושה מחבלים שתכננו פיגוע חוסלו סמוך לג'נין, ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו
ארבעה לוחמי ימ"מ (היחידה הלאומית ללוחמה בטרור של משטרת ישראל) נפצעו, ביניהם אחד באורח קשה ויציב ושלושה באורח קל, בתוך פעילות הרואית שנערכה הלילה (בין שישי לשבת), במהלכה חוסלו שלושה מחבלים בין ג'נין לטול כרם בעת שהיו בדרכם לבצע פיגוע.

מדובר בהיתקלות עם חוליית מחבלים מסוכנת, שמיד עם הכוונה לבצע מעצר פתחו באש חיה לעבר לעבר הלוחמים. הפצועים מכוחות הימ"מ פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

לכתבה המלאה

אסון בשרון: גבר כבן 70 נהרג בהתרסקות מטוס קל בעמק חפר
מטוס קל התרסק היום (שבת) בשטח פתוח סמוך לגן יאשיה, בעמק חפר. צוות מד"א הגיע לזירה והעניק טיפול רפואי לגבר כבן 70 שאותר מחוסר הכרה עם חבלה בראשו, וזמן קצר לאחר מכן קבע את מותו. צוותי כבאות והצלה לישראל בפיקודו של רב רשף עמוס סילם, פעלו לחילוץ הגבר אשר התרסק עם מסוק בשטחים החקלאיים באזור.

לכתבה המלאה

זירת התרסקות המטוס הקל באזור עמק חפר (צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)
זירת התרסקות המטוס הקל באזור עמק חפר (צילום: דוברות כבאות והצלה נתניה)

רס"מ ע' ספד לאמיר חורי ז"ל: "הסתערת כמו אריה, היית השכפ"ץ שלי"
יממה לאחר שאמיר חורי ז"ל הובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בנוף הגליל, רס"מ ע', השוטר שרכב עימו על האופנוע בנסיעתו האחרונה, לפני שנרצח בפיגוע בבני ברק, ספד לו בפוסט מרגש בחשבון הפייסבוק: "אמיר חורי היקר, כל כך הרבה אני רוצה לרשום אבל לא יכול כי פשוט קשה וכואב לי. אפילו שאני רושם הדמעות לא מפסיקות", כתב. 

לכתבה המלאה

תיעוד מצלמות הגוף של השוטרים בפיגוע בבני ברק (צילום: דוברות המשטרה)

כוכבי: "נמשיך ונפעל בכל דרך על מנת לעצור את הפיגועים - זו המשימה שלנו"
הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, סייר במרחב התפר ביהודה ושומרון גם בנקודה בה חצה המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק. במהלך הסיור, הנערך על רקע פיגועי הטרור האחרונים, קיים הרמטכ"ל תחקור בשטח החצייה יחד עם מפקדי הגדודים המוצבים באיזור. רא"ל כוכבי סיכם לסגור את השער ממנו חצה המחבל ואמר כי ניצול מעבר חקלאי המאפשר מרקם חיים לטובת מטרות טרור הינו דבר חמור. כמו כן, הנחה לתגבר את ההגנה על מרחב התפר ולהמשיך במאמצי ההגנה, המודיעין והסיכול ההתקפי.

לכתבה המלאה

הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)

לאחר ההיתקלות סמוך לג'נין: כוח צה"ל עצר חבר חולייה נוסף בטול כרם
לאחר ההיתקלות בג'נין: במסגרת פעילות משותפת של צה"ל, ימ"מ ושב"כ בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, עצרו הכוחות מחבל החשוד כחבר בחוליית המחבלים שחוסלו במהלך הלילה.

המעצר בוצע לאור יום ועל פי ההערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החולייה באמצעות פיגוע נוסף. בנוסף, לוחמי היחידה איתרו נשק מסוג M16 ותחמושת אשר היו ברשותו. 

לכתבה המלאה

פעילות צה''ל בג'נין (צילום: באדיבות דו''צ)
פעילות צה''ל בג'נין (צילום: באדיבות דו''צ)

זלנסקי: "הנסיגה של הכוחות הרוסים איטית אך מורגשת"; ארה"ב תעניק סיוע נוסף לאוקראינה
מלחמת רוסיה אוקראינה - הפלישה הרוסית בנסיגה? המודיעין הבריטי מסר הבוקר (שבת) כי הכוחות האוקראינים ממשיכים להתקדם בעקבות נסיגת הרוסים מאזור קייב.

כמו כן, דווח כי הכוחות הרוסים נסוגו מנמל התעופה הוסטומל הסמוך לבירה, שהיה מוקד לחימה מאז יומה הראשון של הפלישה. "במזרח המדינה, האוקראינים השיגו שליטה על נתיב מפתח במזרח חרקוב לאחר קרבות קשים", הוסיף המשרד.

לכתבה המלאה

תמונת לווין שמראה כי  כוחות רוסים נסוגו מנמל התעופה אנטונוב, מחוץ לקייב (צילום: רויטרס)
תמונת לווין שמראה כי כוחות רוסים נסוגו מנמל התעופה אנטונוב, מחוץ לקייב (צילום: רויטרס)

גבר בשנות הארבעים לחייו נהרג בתאונת פגע וברח בשומרון
 גבר בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח אנוש אתמול בתאונת פגע וברח בכביש 5502, סמוך ליישוב צופים שבשומרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים בילינסון, אולם שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. מהזירה פונתה אישה נוספת, במצב קל לבית החולים מאיר בכפר סבא כשיא סובלת מחבלות בגפיים. 

לכתבה המלאה

מזירת התאונה בשומרון (צילום: דוברות המשטרה)
מזירת התאונה בשומרון (צילום: דוברות המשטרה)