נרצחה בביתה על ידי אביה: ליאנה סבנוק היא הצעירה שנדקרה למוות בבית שמש
חשד לרצח: ליאנה סבנוק בת ה-20 נרצחה הבוקר (שבת) על ידי אביה, אלכנסדר, בביתה שבבית שמש. ככל הנראה מיד לאחר הרצח, אלכסנדר התאבד ושם קץ לחייו. צוותים של מד"א שהגיעו לדירה מצאו באחד החדרים את ליאנה כשהיא ללא רוח חיים ועליה סימני דקירות באזור הצוואר. בחדר אחר, מצאו את האב, אלכסנדר, כשהוא דקור בכל חלקי גופו, ומותם של השניים נקבע במקום.

לכתבה המלאה

ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)
ליאנה סבנוק ז''ל (צילום: באדיבות המשפחה)

גבר כבן 40 נורה למוות, שני קטינים נפצעו באורח קשה; 5 פצועים מירי בכפר קאסם
אין חוקים, אין כללים ואין כבוד: כשהוא יושב ברכבו ולצדו בנו בן העשר ואחיינו בן השש, נורה מוהנד עראקי למוות, אמש (שישי) בטירה. המחסל לא נרתע מהעובדה שלצד עראקי יושבים שני הקטינים וכתוצאה מהירי הרצוף נפצעו השניים באורח קשה והם פונו על ידי צוותים של מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא. מדובר בקורבן ה-58 מאז תחילת השנה במגזר הערבי .

לכתבה המלאה

ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)
ניידת משטרה (צילום: דוברות המשטרה)

ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום בריאותי בעקבות התפשטות מחלת אבעבועות הקוף
מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תאודרוס אדהנום גברה-יסוס, הודיע היום (שבת) כי נגיף אבעבועות הקוף הוכרז כמצב חירום בריאותי עולמי. עוד נמסר כי "מצב החירום נועד להתריע כי יש צורך בתגובה בינלאומית מתואמת לשיתוף פעולה בחיסונים וטיפולים נגד הנגיף".

לכתבה המלאה

ד"ר שרון אלרעי פרייס בעדכון על מחלת אבעבועות הקוף. צילום: דוברות משרד הבריאות

מוסקבה וקייב חתמו על הסכם תבואה, לאחר יממה: רוסיה הפציצה בנמל אודסה; זלנסקי מתנגד להפסקת אש
שורת גינויים ברחבי העולם בעקבות התקיפה הרוסית בנמל אודסה אמש, במסגרתה הופצצו מטרות בנמל, למרות הסכם התבואה שנחתם בין שני הצדדים, ואשר היה אמור להביא לחידוש ייצוא החיטה דרך הים השחור. יחד עם זאת, אוקראינה הודיעה היום (שבת) כי תמשיך לייצא את התבואה מהנמלים. נשיא אוקראינה, וולדימיר זלנסקי, אמר כי ההתקפות באודסה הן עדות לכך שרוסיה תמצא דרכים להפר את התחייבויותיה. צבא אוקראינה הודיע כי הטילים לא גרמו לנזק רב בנמל.  

לכתבה המלאה

וולדימיר זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)
וולדימיר זלנסקי (צילום: Ukrainian Presidential Press Service/Handout via REUTERS)

איש עסקים ישראלי נחטף בברזיל - ושוחרר על ידי המשטרה המקומית
בתום שעות מורטות עצבים: משרד החוץ עודכן אתמול (שישי) בחשד לאירוע חטיפה של איש עסקים ישראלי בסאו פאולו, ככל הנראה ברקע פלילי. שעות ספורות לאחר מכן, שוחרר האזרח הישראלי מידי החוטפים בפעילות מהירה של משטרת ברזיל לאחר שמיקומו אוכן. 

לכתבה המלאה

דגל ברזיל (צילום: רויטרס)
דגל ברזיל (צילום: רויטרס)

צפו בתיעוד החוליה האיראנית שארבה לישראליות באיסטנבול
בעיתון סבאח הטורקי פורסם היום (שבת) תיעוד בו נראה חבר בחוליית החיסול מאיראן מצלם באיסטנבול מלון בו שהו שלוש ישראליות, שככל הנראה היו יעד אפשרי של החוליה. לפי דיווחים, חבר החוליה נראה מצלם את חדר 101 במלון בכיכר טקסים, שם שהו הישראליות.

לכתבה המלאה

איסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Murad Sezer)
איסטנבול, טורקיה (צילום: REUTERS/Murad Sezer)

יחידה של חיזבאללה, חומר נפץ בשוקולד: תחקיר המוסד על הפיגועים בארגנטינה נחשף
דוח של המוסד חשף כי שני פיגועי הטרור בקהילה היהודית ובשגרירות ישראל בבואנוס איירס בשנות ה-90, בוצעו על ידי ארגון חיזבאללה - ללא סיוע מצד אזרחים מקומיים או גורמים איראנים, כך פורסם אמש (שישי) בניו יורק טיימס. 

לכתבה המלאה