פואד טלאלקה, אביו של סאמר טלאלקה שנחטף לרצועה ב-7 באוקטובר ונהרג בשוגג מאש צה"ל, סיפר בראיון ל"ניו יורק טיימס" על תחושותיו ועל הדחיפות להחזיר את החטופים: "אני לא מחכה לבני יותר. אבל יש אחרים שעדיין מחכים".

הצעקות בעברית והדגל הלבן: למה הירי לא נעצר? | השאלות הקשות מתחקיר הירי בחטופים
"עושים להם משפט שדה": לוחם ביחידה שירתה למוות בחטופים בתגובה ראשונה

כשקציני צה"ל הגיעו ביום שישי שעבר לביתו של פואד, הוא לא יכול היה להבין את החדשות שהם הביאו: כוחות צה"ל ירו בשוגג בסאמר ז"ל, ובשני חטופים נוספים, אלון שמריז ז"ל ויותם חיים ז"ל, כשהם היו רגעים אחדים מהחופש. בכאב שבשמיעת החדשות, אמר פואד בראיון ביום חמישי: "אין לתאר". החטופים השתמשו בדמוי דגל-לבן וכתבו על בד לבן "הצילו, 3 חטופים" משאריות אוכל. אך, המידע הקריטי על שלושתם כלל לא הגיע לחיילים שבשטח.

סאמר ז"ל, בן 24, גר בכפר הבדואי חורה. אהב קטנועים, ועבד במדגה של קיבוץ ניר עם. "הוא היה אהוב על כולם", סיפר אביו פואד, והוסיף בנוגע לקשר הקרוב שלהם כי "הוא לא היה רק בני, הוא היה גם חבר שלי. הוא לא הסתיר דברים ממני, וכל בעיה שהייתה לו, הוא בא אלינו כדי לדבר עליה".

המשפחה לא הפסיקה לקוות לשחרורו של סאמר במשך החודשיים בהם היה חטוף. הלוויתו נערכה ביום ראשון בכפר חורה. בהלוויה אמר באסם טלאלקה, קרוב משפחה, כי התאילנדים שעבדו עם סאמר בניר עם ושוחררו מהשבי סיפרו שראו אותו חי, ושיתף בנוגע למצב האם: "כשהתבשר לאימו שהוא חי, מצבה החל להשתפר, הייתה לה תקווה. אבל אתמול כשהודיעו שהוא מת, היא התמוטטה, פינו אותה לסורוקה".

סאמר ז"ל נחטף בבוקר ה-7 לאוקטובר, כשעבד במדגה בקיבוץ. סביב 6:30 החלו הרקטות ומחבלי חמאס פרצו לשטחי ישראל. ב-7:20 התקשר סאמר לאביו ואמר שהיה ירי אינטנסיבי ליד הקיבוץ, ואז - שקט. שעה לאחר מכן, אביו פואד משחזר, תמונות של בנו בידי מחבלי חמאס הופצו לכל עבר באפליקציית ההודעות טלגרם. לאחר שבנו נחטף, הצטרף האב לקמפיין לשחרור החטופים, ואף נסע לוושינגטון בכדי ללחוץ לשחרורם.

הילארי קלינטון עם משפחות החטופים (צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק)
הילארי קלינטון עם משפחות החטופים (צילום: רועי בושי, מטה משפחות החטופים ניו יורק)

"יהודים, ערבים - כולם נפצעו באותו פצע", אמר פואד. בדואי נחטף עם שלושה מילדיו, חובש ערבי נורה בטבח במסיבת "הנובה" ברעים, ורופא ערבי סיפר שנורה וחמאס השתמש בו כ"מגן אנושי". "הבן שלי הוא ערבי-מוסלמי. זה לא היה אכפת להם", אמר כשסיפר שחמאס לא הבחין בין ערבים ליהודים.

פואד אמר כי הוא ממתין לתוצאות החקירה המלאות של צה"ל, אך הבהיר כי מותו של בנו מדגיש את הדחיפות להחזיר את שאר החטופים הנותרים מהשבי בעזה: "הבן שלי מת, אללה ירחמו. הוא לא יחזור. הדבר החשוב עכשיו הוא שהממשלה תחזיר את כולם", אמר. "אני לא מחכה לבני יותר. אבל יש אחרים שעדיין מחכים".