מל"טים תוקפים את קייב, רוסיה מזהירה את ישראל

סגנית שר החוץ האוקראיני פרסמה תיעוד של מתקפת מל"טים מתאבדים על שכונה אזרחית בבירת אוקראינה, קייב. על פי הדיווחים, המתקפה התמקדה באזור שבצ'נקו שהיה גם יעד למתקפה הרוסית לפני שבוע. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי בנוסף למל"טים מתאבדים, איראן צפויה להעביר לרוסיה טילי קרקע-קרקע עבור הלחימה.

בכירים רבים בממשלת ישראל קראו להגיש סיוע צבאי לאוקראינה. לאחר מכן, סגן ראש המל"ל של רוסיה ונשיא וראש ממשלת רוסיה בעבר, דמיטרי מדבדב, הזהיר את ישראל מלספק נשק לאוקראינה וכתב בחשבון הטלגרם כי זה "מהלך מאוד פזיז, זה יהרוס את כל היחסים בין המדינות שלנו". 

לכתבה המלאה

איראן הודיעה שבצעה ניסוי מוצלח במערכת נשק חדשה, הסכם הגרעין ירד מהפרק?

בצל המתיחות הבטחונית בין ישראל לאיראן, הרפובליקה האסלאמית הודיעה כי ביצעה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה האווירית "בוואר 373". מפקד חיל האוויר האיראני, עלירזא סבאהיפארד, הצהיר: "עברנו בהצלחה את הניסוי הסופי של המערכת, כאשר אנו מגדילים את היכולת שלה ליותר מ-300 קילומטרים" לדבריו, היום לאיראן כוח הגנה מוחלט באזור, וגם היכולת לראות מה עושים אויביה. הוא הוסיף: "אנחנו יכולים לפקח עליהם אפילו בבתיהם ובבסיסים שלהם".

 ז'וזפ בורל, הנציג העליון לענייני חוץ ומדיניות ביטחון של האיחוד האירופי, אמר כי הוא לא מצפה כרגע להתקדמות במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן. בפתח ישיבת שרי החוץ של האיחוד האירופי בלוקסמבורג הוא הודיע: "אני לא מצפה לשום מהלך, זה חבל כי היינו מאוד מאוד קרובים".

לכתבה המלאה

ראש הממשלה הפלסטיני: "אנחנו יודעים שישראל לא רוצה שלום"

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, הגיע למחנה הפליטים בג'נין ונפגש עם פתחי חאזם, אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף בתל אביב. כמו כן, אשתייה גם הגיע לסוכת האבלים שהוקמה לכבודם של המחבלים שנהרגו בחילופי האש עם כוחות צה"ל בג'נין, ביום שישי האחרון. בתוך כך, אמר אשתייה: "אנחנו יודעים בוודאות שהכיבוש לא רוצה שלום, והכיבוש מממן את מסע הבחירות שלו בדם הפלסטיני מדי יום. הדם הפלסטיני לא זול כדי לממן את קמפיין הבחירות בכיבוש, אבל החיים שלנו בהחלט זולים, כאשר המולדת היא הכותרת".

לכתבה המלאה

ברקע הסכם הגבול הימי, צבא לבנון טוען: "ספינות חיל הים הישראלי חדרו למים הטריטוריאליים שלנו"

צבא לבנון טען כי "ספינות של חיל הים הישראלי חדרו למים הטריטוריאליים שלנו מול ראש הנקרה". על פי הדיווח, הספינות חדרו למרחק של 333 מטרים ולפרק זמן של עשר דקות. מצה"ל נמסר כי: "לא התבצעה חצייה של המים הטריטוריאליים בגבול לבנון". בנוסף, צבא לבנון טען כי לאחרונה בוצעו עוד שלוש הפרות של חיל הים הישראלי, כאשר בפעמים אלו, חצו ספינות חיל הים למרחק של בין 481-203 מטרים.

לכתבה המלאה

כוחות הביטחון עצרו מבוקש בשכם החשוד בפעילות טרור

מבוקש בשכם החשוד בפעילות טרור נעצר בלילה שבין יום ראשון לשני. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו שכוחות צה"ל נכנסו למזרח העיר שכם ועצרו את חמזה על עזזי, פעיל בארגון  הטרור "גוב האריות", אך בארגון הכחישו את הטענה שפעילם נעצר.

לכתבה המלאה

תיעוד פעולות הכוחות הלילה ביהודה ושומרון. באדיבות דובר צה"ל

ביידן מותקף: "גורם לכאוס וטרור ברחבי איראן" 

נשיא הרפובליקה האסלאמית, איברהים ראיסי, תקף את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והאשים אותו בהצתת המחאות במדינה. הוא אמר: "הנשיא האמריקאי, שמרשה לעצמו לגרום לכאוס, טרור והרס במדינה, צריך לזכור את דבריו הנצחיים של מייסד הרפובליקה האסלאמית, שכינה את ארה"ב השטן הגדול". זאת, על רקע המשך "מחאת החיג'אב" באיראן, בעקבות מותה של הצהירה מהסא אמיני.

לכתבה המלאה

עימותים בין משטרת איראן למפגינים על מותה של מהסא אמיני (צילום: רויטרס)

על פי דו"ח חדש שפורסם, משמרות המהפכה מעורבים בלחימה באוקראינה

דו"ח של המכון לחקר המלחמה (IFSW) שפורסם בשבוע שעבר טען כי הכוחות רוסים הביאו כוח אדם המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים כדי להכשיר את הצבא הרוסי כיצד להשתמש במל"טים המתאבדים "שאהד 136" שפותח על ידי החברה התעשייתית האיראנית. מהדו"ח עולה כי  ב-12 באוקטובר הודיע ​​מרכז ההתנגדות האוקראיני כי מספר "לא מוגדר" של איראנים הגיע לחצי האי קרים ולאזור חרסון.

לכתבה המלאה